Les drassanes de Belfast pel camí de la glòria d'antany

Les drassanes de Belfast pel camí de la glòria d'antany La construcció del Titanic a les drassanes Harland and Wolff, 1911 / Foto: Wikipedia

Ahir va arribar al port de Belfast procedent de les Bahames l'Amazara Pursuit, un creuer de luxe de l'Amazara Club, que és una marca de les moltes que té la naviliera Royal Caribbean Cruise Ltd., i durant quatre mesos es renovarà el seu interior de dalt a baix, una tasca que anirà a càrrec de l'empresa de Newry (Comtat d'Armagh i de Down) MJM Group. La tripulació va ser rebuda amb un voleiar de banderes que no va ser suficient per a escalfar el gèlid ambient provocat pel fred, la pluja i el vent.

Les drassanes on es duran a terme els treballs són les Harland and Wolff, tota una icona d'aquesta indústria a la capital nord-irlandesa que, fundades l'any 1861, han construït centenars de vaixells des de llavors, entre els quals el més famós de la història: el RMS Titanic, de la companyia White Star Line, que va enfonsar-se a l'Atlàntic durant el seu viatge inaugural.

Amb el declivi en la construcció de creuers i la forta competència de països com el Japó, les drassanes de Belfast, com a molts altres llocs, van passar per unes serioses dificultats econòmiques que van obligar el govern britànic a nacionalitzar-les l'any 1977, tot i que el 1989 van ser reprivatitzades. Darrerament s'han especialitzat en la construcció d'estructures per a projectes d'energies renovables com turbines eòliques o marines.

Amb tot, segons Brian McConville, fundador i president de MJM, l'arribada de l'Amazara Pursuit és un esdeveniment històric que podria ser el detonant del renaixement de les drassanes de Belfast i assegura que té mig aparaulada la completa renovació interior de dos vaixells més.

Per la seva banda, Jonathan Guest, director de Harland and Wolff, també ha mostrat la seva satisfacció per la presència del creuer afirmant que en aquestes drassanes tenien molta experiència en construir vaixells però no tanta en renovar-los, un fet que considera un repte però alhora una possible oportunitat d'obrir-se a aquest segment.

A més, durant les fases més intenses de feina hi treballaran uns 800 treballadors i un cop acabats els treballs de renovació, els 600 membres de la tripulació rebran formació a Belfast, per la qual cosa tot plegat tindrà un impacte molt positiu per a l'economia de la ciutat.

Font: RTÉ

Foto original

Torna a dalt