Canvi a l’envol

El passat 24 d’agost l’aeroport de Dublin va estrenar la seva flamant nova pista nord, que amb 3.110 metres de longitud permet d’operar amb tota mena d’avions, cosa que no passa amb la pista sud o la Crosswind. Tanmateix, la nova infraestructura no ha estat exempta de polèmica puix que el soroll que fan els avions quan sobrevolen zones habitades han generat moltes queixes i això que la pista nord es fa servir durant un horari limitat que, d’altra banda, s’ha anat ampliant: primer era de nou del matí a una del migdia, després de set a una i ara de set del matí a sis del vespre, tot i que l’horari encara s’ampliarà més. Amb tanta queixa, la Dublin Airport Authority (daa) va endegar una investigació que ha determinat que el procediment a l’hora d’enlairar-se no segueix la pauta estipulada en la sol·licitud de permís de construcció de la pista, sobrevolant algunes zones on no s’havia previst que hi passessin els avions, i a fi d’esmenar la divergència, un nou procediment començarà a implementar-se el 23 de febrer.

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt