Telefonia i bancs són els que més queixes generen

Telefonia i bancs són els que més queixes generen Vodafone, una de les que més queixes rep / Foto: Liffey

L'informe presentat per l'Agència Nacional del Consum (NCA) a partir de les trucades rebudes pel seu departament d'atenció al consumidor revela que les empreses que generen més queixes dels clients són els bancs i les operadores de telecomunicacions, que són majoria a les 10 primeres posicions de la “classificació”.

Més concretament l'NCA anomena les operadores Vodafone, Three, Eircom, Meteor, o2 i UPC, i les entitats financeres Bank of Ireland, AIB i Ulster Bank. A la desena plaça hi ha un empat entre la cadena de venda d'electrodomèstics Harvey Norman i l'operadora de recollida de brossa Greyhound. Tanmateix, aquestes 11 empreses només representen una sisena part del total de queixes i és que sembla que les disputes entre venedors i compradors afecten tots els sectors.

Pel que fa a casos concrets els productes o serveis més problemàtics són els telèfons mòbils, tant d'aparell com de servei, i internet amb el 30% del total. Altres sectors conflictius són els cotxes de segona mà, roba, ordinadors, servei de recollida d'escombraries i calçat. També hi ha una mitjana de tres queixes diàries relacionades amb sofàs.

L'NCA també s'encarrega de vetllar per la seguretat dels productes venuts a Irlanda i durant l'any passat va decomissar o destruir uns 26.000 objectes que no complien amb la normativa, majoritàriament joguines per a nens petits; en alguns dels casos més greus fins i tot es va denunciar el venedor o distribuïdor.

Font: Irish Examiner

URL curta: scur.cat/D3GKPJ

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt