El Celtic Phoenix, el tigre reneix de les seves cendres

Després de més de sis anys amb el Tigre Celta mort i enterrat sota la runa de les urbanitzacions fantasma i el deute bancari sembla que ara reneix de les seves cendres en un fenomen que ja es coneix com a Celtic Phoenix. Aquesta és la conclusió a la que s'arriba a partir d'unes dades que confirmen que algunes de les coses que eren gairebé obligatòries de fer durant els anys bonança però que havien desaparegut amb la crisi ara tornen a ser moda.
Un clàssic era anar de shopping a Nova York durant l'època abans de Nadal i pel que expliquen les agències de viatges i alguns hotels de la gran poma sembla que la crisi ja s'ha acabat. Segons John Fitzpatrick, dels hotels de quatre estrelles Fitzpatrick Manhattan i Fitzpatrick Grand Central, el nombre de reserves d'irlandesos ha augmentat un 20% respecte a l'any passat, i això que encara s'espera que n'hi hagi més perquè molts fan la reserva a darrera hora.
Un altre símptoma de la recuperació són els 18.776 cotxes venuts el passat mes de juliol, el rècord absolut d'aquest mes tot i que abans del 2013 no hi havia un tercer dígit a la matrícula indicant si era del primer o del segon semestre i això feia que la venda es concentrés en els cinc primers mesos de l'any.
També hi ha hagut un augment d'un 20% en la venda de mobles i parament de la llar; tanmateix, la crisi va passar factura a aquest sector i malgrat l'augment del darrer any no s'ha arribat, ni de bon tros, al nivell dels anys bojos del Celtic Tiger.
Font: Irish Independent
URL curta: ves.cat/l0UK
Escriu un comentari
Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).