No, nosaltres no tenim res a veure amb el Regne Unit

No, nosaltres no tenim res a veure amb el Regne Unit Bandera europea i britànica a Dublin / Foto: Liffey

Illes Britàniques, Regne Unit, Irlanda, Irlanda del Nord, Gran Bretanya, Backstop, Euro, Lliura Esterlina, Brexit... als Estats Units i al Japó sembla que hi ha molta confusió geogràfica i no saben ben bé què és cada cosa ni qui se’n va de la Unió Europea. Així doncs, l’IDA, l’agència estatal que es dedica a cercar inversions estrangeres per a Irlanda, ha decidit de gastar-se un milió d’euros per a fer-los saber qui és qui.

En el cas d’Irlanda i mitjançant un vídeo, l’IDA explica que és el lloc on hi ha el cor bategant d’Europa, que s’hi parla anglès, que hi ha tota mena d’infraestructures i que hi ha una mà d’obra molt ben qualificada, entre altres cants de sirena que haurien de convèncer els inversors internacionals confosos amb tants de termes com els anteriorment esmentats. Bàsicament, que Irlanda és el millor lloc per a fer-hi una inversió i sobretot, el més important, que no és el Regne Unit.

En aquest sentit i segons Martin Shanahan, director general de l’IDA, els que no tenen gaires coneixements geogràfics -un fet força habitual als Estats Units i en menor mesura al Japó-, associen Irlanda amb el Regne Unit, per la qual cosa hi ha inversors potencials que pensen que Irlanda abandonarà la Unió Europea i hi ha el risc de perdre inversions d’aquelles empreses americanes o asiàtiques que volen obrir mercat a tota o bona part de la Unió i que havien pensat en Irlanda.

El vídeo (a sota) amb la didàctica lliçó de geografia dura 20 segons i s’emet pels canals de comunicació centrats en temes econòmics com The Economist, CNBC, Bloomberg i The Wall Street Journal. També es publicaran anuncis als diaris en paper més importants del ram, tant als Estats Units com al Japó.

La campanya d’informació geogràfica a fi de contrarestar la confusió pel Brexit va iniciar-se la setmana passada, el mateix dia que l’IDA va presentar els resultats provisionals referents al primer semestre d’enguany, en què ha aconseguit inversions que han creat 13.500 llocs de treball nous repartits entre 140 ubicacions diferents, una xifra que representa un augment del 19% respecte al mateix període de l’any passat. A més, la previsió per al segon semestre del 2019 és força bona, això sí, sempre que un mal Brexit no ho esguerri tot.

Font: Irish Independent

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt