Wrights, una altra icona industrial del Nord que fa llufa

Wrights, una altra icona industrial del Nord que fa llufa Un Routemaster de la casa Wrights per Londres / Foto: Liffey

El passat mes de juliol les drassanes Harland and Wolff de Belfast, tota una icona del passat industrial de la capital nord-irlandesa i lloc on fa més d’un segle es va construir el malastruc Titanic, va entrar en concurs de creditors i ara els administradors legals miren de trobar un comprador que n’eviti el tancament definitiu. En el moment àlgid de les drassanes hi havia uns 30.000 treballadors però la crisi del sector i la competència asiàtica va fer que la plantilla s’anés reduint, fins a arribar als 125 empleats.

I el proppassat dimecres, en un altre cop contra el teixit econòmic del Nord, la companyia de fabricació d’autobusos Wrights, amb planta a Ballymena (Comtat d’Antrim), va anunciar que entrava en concurs de creditors i que acomiadava uns 1.300 treballadors, bona part dels quals amb una llarga trajectòria laboral a la casa i essent la més gran pèrdua de llocs de treball al Nord d’una sola empresa en els darrers deu anys. Segons la consultora Deloitte, que ha estat nomenada administradora del concurs de creditors, només es mantindran cinquanta llocs de treball.

Malgrat que Wrights és una empresa molt familiar, de fa anys que ha estat una de les més importants en termes d’exportacions des del Nord; tanmateix, no ha pogut fer front als problemes financers generats per les pèrdues dels darrers exercicis i els responsables de la companyia no han reeixit a l’hora de trobar un inversor que hi injectés capital. En aquest sentit, es calcula que per a salvar-la caldrien uns 30 milions de lliures esterlines (34 milions d’euros al canvi actual).

Entre els seus productes estrella hi ha els autobusos de dos pisos, o double deckers, 1.000 dels quals circulen pels carrers de Londres després que l’actual premier britànic i abans batlle de la capital anglesa, Boris Johnson, els fes una comanda del model Routemaster (foto); fruit de la compra, aquests autobusos de formes arrodonides i òbviament amb l’icònic color vermell, són anomenats popularment com a Boris Bus.

Font: Newstalk

Torna a dalt