Go-Ahead i Dublin Bus també competeixen en multes

Go-Ahead i Dublin Bus també competeixen en multes Vehicle de Dublin Bus fora de servei / Foto: Liffey

Ara fa una mica més d’un any l’empresa britànica Go-Ahead va acabar amb l’històric monopoli de Dublin Bus en el transport de passatgers a l’àrea del Gran Dublin; l’objectiu d’introduir un operador privat a la xarxa d’autobusos era d’augmentar la competència i de millorar el servei, sobretot en termes de puntualitat i de freqüència, dues característiques que no han estat mai gaire habituals amb Dublin Bus.

De tota manera i a partir de les dades publicades per la National Transport Authority (NTA), sembla que el servei no ha millorat gens i fins i tot es podria dir que ambdues companyies competeixen per rebre la multa més alta a conseqüència de no haver complert amb les condicions de servei acordades amb l’NTA.

En aquest sentit, el mal servei d’algunes línies ha estat denunciat pels usuaris i per alguns polítics, que han mostrat la seva insatisfacció, sobretot pels autobusos fantasma, és a dir, els que figuren a l’horari oficial però que ningú veu, fet que suposa escenes de desesperació a les parades, oimés a les situades al mig del no-res i on no hi ha cap altra alternativa.

Així doncs, la darrera ronda de multes imposades per l’NTA ha estat de 70.000 euros per a Go-Ahead i de 280.000 per a Dublin Bus, una diferència que s'explica pel fet que els britànics només operen una vintena llarga de línies però, per contra, Dublin Bus en té més de cent. Amb relació a Dublin Bus, això de rebre una multa de l’NTA ja ha esdevingut tot un clàssic i d'ençà de mitjan 2016 la companyia pública ja acumula més de tres milions d’euros per aquest concepte.

D’altra banda, el tren tampoc se’n salva i l’any 2017 Iarnród Éireann va rebre una multa de 652.000 euros, tot i que va ser per una vaga dels treballadors. Les multes es basen en la desviació del servei respecte a les condicions acordades amb relació a puntualitat, fiabilitat i qualitat del servei però no tenen en compte problemes derivats de factors fora del control dels operadors com inclemències meteorològiques, vies tallades, excés de trànsit o actes vandàlics.

Font: The Irish Times

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt