Costa de creure però els bancs també tenen sentiments

Costa de creure però els bancs també tenen sentiments Sucursal del Bank of Ireland a College Green, Dublin 2 / Foto: Liffey

Un estudi dut a terme pel Consell de la Cultura Bancària d’Irlanda (IBCB) va determinar que fer gestions amb les entitats financeres arran de la mort d’una persona estimada generava molt d’estrès i que hi ha molta desinformació sobre què s’ha de fer en aquest cas. Així doncs, els cinc principals bancs del país -AIB, Bank of Ireland, KBC Bank, Permanent TSB i Ulster Bank- han acordat un protocol comú per a tractar de la millor manera possible la gent que ha perdut algú proper i que n’ha d'arreglar la paperassa.

Entre d’altres coses incloses a l’acord hi ha la impressió -o publicació als webs de les entitats participants- de material informatiu en llenguatge planer que faciliti les coses i també es formarà el personal de les entitats a fi que tractin la clientela amb empatia en tot moment. Una altra novetat és que es permetrà de retirar diners del compte del difunt a fi de cobrir els costos del funeral.

Segons el jutge John Hedigan, president de l’IBCB, una entitat creada a principi d’any i que té l’objectiu de millorar la cultura bancària, un sector amb molt mala reputació després de la greu crisi econòmica que va provocar prestant diners a tort i a dret a promotors que els van fer perdre milers de milions d’euros, quan hom perd un ésser estimat, els bancs haurien d’assegurar-se que siguin de gran ajuda per a aquells que passen per aquest mal tràngol.

D’altra banda, l’IBCB recorda que una bona pràctica que fa que les gestions siguin més fàcils és tenir els assumptes bancaris ordenats i haver fet un testament. També ha afirmat que ajudarà, juntament amb altres organitzacions del sector, a pal·liar el problema de la nul·la educació en temes financers de bona part de la població.

Font: RTÉ

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt