L’icònic Airbus A380 comença a plegar veles a Knock

L’icònic Airbus A380 comença a plegar veles a Knock L'A380 aterrant a Knock / Foto: Ireland West Airport via Youtube

El proppassat divendres, l’aeroport de Knock (Comtat de Mayo) va rebre una visita de molt alta volada, la de l’icònic A380 de la casa Airbus, amb planta de producció a Tolosa de Llenguadoc, que feia el debut a Ireland West procedent de la ciutat alemanya de Dresden (Saxònia) i ja sense els colors del seu antic propietari, la companyia Air France. Segons va explicar un portaveu de l’aeroport, amb una capacitat per a 868 passatgers, l’A380 és l’avió més gros que ha aterrat mai allà.

Tanmateix, a banda dels molts curiosos que van anar a veure i fotografiar o gravar l’aterratge del gegant volador, no hi va haver camions de bombers fent el passadís d’honor amb el raig d’aigua de les mànegues tan habitual a les grans ocasions ni cap mena de celebració de benvinguda a la terminal puix que l’avió, tret de la tripulació, no duia passatgers i va anar fins a Knock a plegar veles... o ales. ↓ Vídeo a sota ↓

En aquest sentit, Airbus ha decidit de no continuar fabricant aquest model, només dotze anys després de començar-ne la comercialització, a causa de la reducció de les comandes per part de les companyies que n’han estat els clients principals, com Emirates, i és que els avions de la competència, sobretot els bimotors de llarga distància com el 777 de Boeing, són molt més eficients; amb tot, malgrat que les darreres entregues es faran l’any vinent, es preveu que els A380 continuïn volant durant molts anys, si no és que fan el vol cap a Knock...

Tornant a les instal·lacions de Mayo, construïdes al mig del no-res a mitjan anys vuitanta a petició d’un capellà molt tossut -Monsenyor James Horan-, ara es vol suplir la manca de vols causada per ser en una zona de baixa densitat demogràfica amb altres activitats relacionades amb el sector aeronàutic i ja fa temps que l’empresa Eirtrade Aviation Limited es dedica a desmantellar avions per a vendre’n les peces per separat, negoci en què ja té experiència amb models com els Boeing 737 i 757 així com l’Airbus A320.

A més, sembla que aquesta activitat anirà en augment i és per això que ja s’ha començat a pensar en l’ampliació de la zona d’hangars, que servirien per a desmantellar avions però també per a reparació i manteniment. De fet, l’A380 va poder aterrar a Knock després d’allargar la pista fins als 2.400 metres, una mesura que s’emmarca en la conversió de l’aeroport en una Zona de Desenvolupament Estratègic.

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt