Subhasta de Bus Éireann: un double decker per mil euros

Subhasta de Bus Éireann: un double decker per mil euros Un dels vehicles de la subhasta / Foto: Irish Machinery Auctions

Les empreses públiques que per la seva activitat tenen una àmplia flota de vehicles, de tant en tant fan una renovació del parc mòbil més antic, això sí, mirant de fer una mica de calaix mitjançant subhastes en què hi pot participar tothom, algunes més reeixides que altres. Una de les més habituals és la d’An Post, amb les seves icòniques furgonetes verdes, que no és un color gaire habitual per a un cotxe i és per això que qualsevol furgoneta verda que hom vegi pel carrer, o bé és de la companyia postal encara en servei o bé era d’An Post, atès que al lateral es pot veure el relleu esborrat amb el nom de la companyia.

Òbviament, els vehicles de les flotes públiques solen fer molts quilòmetres, per la qual cosa els participants a les subhastes no acostumen a oferir uns imports gaire alts, a banda que moltes vegades no es permet d’examinar els vehicles i és com una loteria, n’hi ha que fan el negoci del segle i altres que es queden amb una carraca de la qual només poden recuperar part de la inversió desmuntant el vehicle i venent algunes peces per separat.

I la darrera subhasta és la de Bus Éireann, la companyia d’autobusos interurbans i urbans fora de Dublin, que vol treure’s del damunt vint-i-cinc vehicles fabricats entre el 2007 i el 2009 i que, evidentment, tenint en compte que han passat entre tretze i quinze anys anant amunt i avall per les carreteres d’Irlanda, acumulen molts quilòmetres, en alguns casos gairebé dos milions, és a dir, que haurien pogut fer la volta al món unes quantes vegades.

Entre els lots de la subhasta, que va a càrrec de la casa Irish Machinery Auctions, hi ha vehicles de tota mena: autobusos urbans -com uns Scania Omni-Link Ckub City Bus, que són els menys valorats, amb ofertes de mil euros-, de carretera -uns Scania Irizar Expressway Coach, que amb ofertes de cinc mil euros són els que més interès han generat- i fins i tot un double decker, és a dir, un autobús de dos pisos, que ara té una oferta de compra per mil euros, un import que reflecteix perfectament el seu mal estat.

Pel que fa als compradors, el perfil més habitual és el d’una empresa privada de transport que no pot -o no vol- gastar-se els diners que costa un autobús nou, però també hi ha empreses de països subdesenvolupats, autoescoles o persones que volen convertir aquests vehicles en un reclam per al seu negoci, com un pub, un restaurant o un hotel.

 

Torna a dalt