Les asseguradores ja no podran castigar els clients lleials

Les asseguradores ja no podran castigar els clients lleials Uns cèntims de més que s'enduen les asseguradores / Foto: Liffey

A partir de demà, en compliment de la nova regulació emesa pel Banc Central el passat mes de març, les asseguradores ja no podran castigar la seva clientela més lleial apujant-los de manera injustificada el preu de la pòlissa al darrer moment. En principi, seguint les normes bàsiques de fidelització, els qui hagin romàs com a clients durant més de temps haurien de rebre descomptes, sobretot si no han tingut cap incidència i no han generat cap cost addicional a la companyia, però sembla que alguns operadors del sector tenen l’objectiu de fer diners a qualsevol preu amb pràctiques d’ètica dubtosa.

En aquest sentit, les asseguradores fan servir algoritmes i altres tècniques avançades del big data a fi d’identificar els seus clients més vulnerables, com la gent gran que, per limitacions de mobilitat o tecnològiques, com no dominar internet i no tenir una font d’informació ràpida i àmplia, són els que probablement es resignaran a pagar la nova tarifa per a evitar d’emprendre la feixuga tasca de demanar pressupost a altres companyies -després de molts anys de no fer-ho-, on els requeriran de presentar tota mena d’informació a fi de determinar el preu de la pòlissa.

En diverses ocasions, algunes companyies han negat que duguin a terme aquestes pràctiques, però segons un report amb dades compilades pel Banc Central, els que romanen lleials amb una asseguradora paguen, de mitjana anual, 161 euros més que no pas algú que sigui un client nou. En el cas del segment automobilístic, algú que faci nou anys que assegura el vehicle amb la mateixa companyia paga 112 euros més que algú acabat d’arribar.

Així doncs, a partir de demà les asseguradores no podran cobrar als seus clients més lleials un preu més alt del que cobrarien a un altre que renovi la pòlissa després del primer any de client. Amb tot, a fi de promoure la competència i el dinamisme al sector, es continuarà permetent de fer descomptes de benvinguda, és a dir, oferir preus més baixos a clients que canvien de companyia, pràctica coneguda com a switching.

Font: Irish Independent

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt