Inici de les rebaixes sense escenes d'histèria col·lectiva

Inici de les rebaixes sense escenes d'histèria col·lectiva Henry Street (Dublin 1), engalanat per Nadal / Foto: Liffey

Després de dos Nadals pandèmics amb restriccions, de fet, en aquesta època era quan n’hi havia més després de les onades víriques provocades per les aglomeracions durant la campanya nadalenca, enguany, el primer dia de rebaixes ha estat força tranquil i no s’han vist les habituals escenes d’histèria col·lectiva amb hordes de compradors corrent a la desesperada pels passadissos dels comerços just després que obrissin la porta.

En aquest sentit, els únics llocs on hi havia cua fora al carrer -unes desenes de persones- era a eixos comercials com els dublinesos Grafton i Henry, més concretament al Brown Thomas i a l’Arnotts, respectivament, que són uns establiments que en altres èpoques venen a uns preus elevats i que ara, amb les rebaixes, n’hi ha que veuen la possibilitat de comprar-hi alguna cosa que abans de Nadal no haurien pogut permetre’s, sobretot roba de marca.

D’altra banda, també hi ha qui no necessita res en concret, però que va a la recerca de guangues, gent que ha rebut diners -a few quid- com a regal de Nadal i ara vol fer-los servir d’una manera eficient o d’altres que, essent Sant Esteve festiu, no tenen res més a fer i aprofiten per anar a donar un cop d’ull i comprar en cas que trobin alguna cosa interessant. En declaracions a la televisió RTÉ, Damien Deasy, director general de Brown Thomas Arnotts, va assegurar que la secció de roba masculina i la de cosmètica era on hi havia més activitat, un fet molt habitual durant el primer dia de rebaixes.

Uns altres que també han obert els seus locals han estat ONG com Oxfam, Focus o Crosscare, que han fet la ja tradicional crida a aquells a qui no hagi agradat algun dels regals rebuts a donar-los-els, sobretot en el cas de roba d’abrigar, com bufandes, mitjons o barrets, uns productes molt valorats per aquestes organitzacions durant l’hivern.

Font addicional: RTÉ

Torna a dalt