Més drama als pubs: la Guinness s'encareix 4 cèntims
El passat mes de febrer, l’augment dels costos de producció va obligar Diageo, la cervesera amb marques tan presents als pubs com Guinness, Carlsberg, Smithwicks, Harp, Rockshore i Hop House 13, a augmentar el preu del barril, fent que, aproximadament, el preu d’una pinta de Guinness s’encarís uns dotze cèntims. Aquest augment va aplicar-se a partir del primer de febrer, que en principi hauria d’haver estat abans, però l’allau de crítiques del gremi, fins i tot amb amenaces de deixar de servir Guinness, en va endarrerir la data.
Tanmateix, ara Diageo ha anunciat una nova pujada de preu, en aquest cas de quatre cèntims, un import petit, tot i que, òbviament, no agradarà gens als publicans, que després de sobreviure miraculosament la pandèmia, atès que alguns van romandre amb la persiana abaixada durant més d’un any i mig, ara, amb l’augment desmesurat de costos, han de fer mans i mànigues per a quadrar els comptes.
Per la seva banda, Diageo ha justificat el nou augment adduint que els costos continuen pujant i que malgrat que fan tot el possible per a absorbir-los, arriba un moment en què, si hom vol mantenir el negoci viable, no hi ha cap més alternativa, per la qual cosa s’han vist obligats a comunicar als seus clients d’apujar el preu de la cervesa negra quatre cèntims. Així doncs, l’augment d’ençà del febrer serà de setze cèntims, un cèntim menys que el grup Heineken, l’altre actor principal del mercat.
Pel costat dels pubs, òbviament, la notícia no ha agradat gens i és que encara no s’havien refet de l’augment anterior, que va ser el més gros que recorden. A més, sembla que els motius adduïts per Diageo ja es van tenir en compte el febrer i no han canviat durant els darrers mesos, fins i tot, hi ha hagut matèries primeres que han baixat de preu.
Font: RTÉ