Una sèrie d’RTÉ ensenyarà les interioritats del Penneys

Una sèrie d’RTÉ ensenyarà les interioritats del Penneys El Penneys de Mary Street, Dublin 1 / Foto: Liffey

El Penneys és tota una icona del comerç a Irlanda i és que els preus exageradament baixos d’aquesta popularíssima cadena de grans magatzems atrau el gros d’aquells que van una mica prims de butxaca i tenen un pressupost molt ajustat. La companyia va ser fundada a Dublin l’any 1969 i d’ençà de llavors ha esdevingut una història empresarial molt reeixida, fins al punt de tenir al voltant de 75.000 treballadors repartits per unes 430 botigues situades en setze països; d’altra banda, fora de la República s’anomena Primark.

Òbviament, la nombrosa i fidel clientela de la casa té la seva botiga de referència apamada, però no pas el que hi ha darrere, és a dir, les interioritats i els engranatges que fan que cada dia els locals siguin plens amb un ampli ventall de productes i que tot sigui al seu lloc, si més no a primera hora. De tota manera, ara també podran veure què hi ha darrere dels bastidors gràcies a una sèrie de sis capítols de mitja hora de durada que RTÉ començarà a emetre dimarts vinent.

La sèrie, anomenada Inside Penneys, s’endinsarà al quarter general de la companyia, on treballen unes 1.200 persones, més concretament a l’Arthur Ryan House -Arthur Ryan, traspassat el 2019, fou el fundador de l’empresa-, en un edifici situat a Parnell Street en la mateixa illa d’immobles que la botiga principal de la cadena a Dublin, la de Mary Street.

Els teleespectadors podran veure com treballen els equips de dissenyadors i de compradors, que decideixen quines seran les tendències de la casa durant la temporada següent, així com els responsables de preparar l’obertura de noves botigues arreu del món. Des d’un punt de vista més comercial, la sèrie mostrarà com funciona tota l’operativa d’alguns dels seus establiments situats a Europa i als Estats Units.

I com no podia ser de cap altra manera, també sortirà la clientela a donar la seva opinió i és que això d’anar a comprar al Penneys -o Primark- no és una activitat qualsevol, és un estat d’ànim o estil de vida. En aquest sentit, durant la pandèmia, cada vegada que el Penneys reobria després d’algun confinament, es formava una llarguíssima cua de gent -sobretot dones- que estaven desesperades per a poder tornar a comprar-hi; de fet, era la imatge més viral de cada reobertura: la cua del Penneys fent la volta a tot l’edifici.

Dimarts, a dos quarts de nou (hora irlandesa), a RTÉ One.

Torna a dalt