Les benzineres, obligades a promocionar el cotxe elèctric
L’Autoritat Irlandesa d’Energia Sostenible (SEAI) ha donat instruccions a les benzineres del país perquè mostrin una comparativa del cost de fer cent quilòmetres amb les diferents classes de motor, com benzina, dièsel o elèctric, en compliment de la nova regulació que mirarà d’encoratjar els automobilistes a fer el pas cap a l’energia més neta, atès que el cost per cada cent quilòmetres d’un cotxe elèctric és força més baix que no pas el d’un de benzina o dièsel.
D’altra banda, aquest requisit només serà obligatori per a les benzineres que tinguin tres o més sortidors, és a dir, gairebé totes, i els imports evolucionaran en el temps segons el preu de cada classe d’energia, amb una actualització per trimestre; les xifres per al primer trimestre d’enguany són de 10,04 euros per a la benzina, 8,95 per al dièsel i 3,18 per a l’elèctric. Tanmateix, sembla que la xifra del motor elèctric es basa en un e-Car d’ESB -la companyia elèctrica estatal-, que són més eficients que bona part de la resta de cotxes elèctrics.
A l’hora d’informar sobre la comparativa hi haurà tres opcions: un document de mida DIN-A3 al costat del sortidor, un de DIN-A2 a l’entrada, la de la benzinera o la de la botiga, o una pantalla de dinou polzades que mostri la informació, pel cap baix, vint segons cada minut.
Òbviament, el fet que aquesta mesura mostri de manera molt clara que el cost de la benzina i del dièsel sigui molt més alt que no pas el del cotxe elèctric, no ha agradat gens als empresaris del ram, que temen que això suposi una acceleració del canvi iniciat ara fa uns anys en què el percentatge de cotxes elèctrics venuts respecte al total cada vegada és més alt.
A més, sembla que tot s’ha fet a correcuita perquè les benzineres només tenen trenta dies, a partir del proppassat vint-i-nou de febrer, per a mostrar la comparativa, altrament, s’enfrontaran a una multa de cinc-cents euros.