La connexió fèrria Dublin-Belfast a la corda fluixa

La connexió fèrria Dublin-Belfast a la corda fluixa Interior de Connolly Station, Dublin 1 / Foto: Liffey

El futur de la connexió fèrria entre Dublin i Belfast podria estar en perill a causa del descens en el nombre d’usuaris, que ha passat dels 953.000 fa deu anys als 740.000 actuals, i de la manca d’inversions que fa que la qualitat del servei o la infraestructura se’n ressentin; com a exemple hi ha l’enfonsament d’una part del pont que salva l’estuari de Malahide (Subcomtat de Fingal) l'any 2009.

A més, un estudi del departament de Desenvolupament Regional nord-irlandès calcula que s’hi haurien d’invertir uns 520 milions d’euros durant els propers dotze anys. Entre d’altres coses s’hi inclouria la compra de 6 trens elèctrics d’alta velocitat i la millora del traçat des de Belfast fins a la frontera amb la República per pemetre d’arribar a una velocitat de 125 km/h.

Actualment el transport ferroviari es veu superat pel transport per carretera, la major part del qual és per autopista. Nogensmenys, sembla ser que l’agonia del tren no preocupa als comerciants de Dublin; en aquest sentit David Brennan, director general de l’Associació d’Empresaris de Dublin, ha dit que la línia entre la capital del nord i la del sud té poca incidència entre els seus associats.

Font: Herald  

URL curta: ves.cat/f_t4  

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt