Els murris de la Guinness esquiven la nova normativa
Ahir va engegar el Sis Nacions i Irlanda va derrotar amb molta claredat (29-7) la vigent campiona d’aquest clàssic torneig de rugbi, Gal·les, un equip que està en plena reconstrucció i que sense crear gens de perill només va poder maquillar el resultat a les acaballes del partit gràcies a un dels pocs errors comesos pels verds. El Quinze del Trèvol va confirmar el seu bon moment de joc, que ja ve dels tests de la tardor quan van guanyar els tres partits que va disputar, contra el Japó, l’Argentina i la cirereta, els temuts All Blacks neozelandesos.
D’altra banda, ahir, una de les novetats més destacables sobre la catifa verda de l’Aviva Stadium no tenia res a veure amb l’esport sinó amb la publicitat i és que d’ençà del passat dotze de novembre, una nova normativa que regula aquest camp en els esdeveniments esportius no permet de promocionar begudes alcohòliques a la zona de joc, per la qual cosa, l’habitual rectangle negre amb la paraula Guinness que hi havia al mig del camp en les edicions anteriors, ahir ja no hi era.
Per contra, a la tanca publicitària que envolta el camp i la que hi ha als vèrtexs de les graderies sí que hi havia anuncis de la Guinness, que és el patrocinador oficial del torneig, puix que la llei només parla de prohibició al terreny de joc, és a dir, allà on hi hagi gespa; de tota manera, els responsables de màrqueting de la companyia cervesera tampoc no van tenir cap problema per a fer-se ben visibles fins i tot a la zona prohibida.
En aquest sentit, les proteccions que envolten la part baixa dels pals eren del color que sempre s’ha associat a aquesta marca -el negre, com la seva cervesa- i també hi havia una arpa daurada, la paraula Guinness amb lletres ben grosses de color blanc i... un 0,0 a la part superior -d’un color blau no tan visible, si més no des de lluny-, cosa que permetia de fer publicitat tot esquivant la normativa, perquè es feia referència a una beguda sense alcohol.
L’altra tècnica emprada pels murris de la Guinness és la que en llenguatge del ram es coneix com a alibi marketing, que consisteix a visibilitzar un producte sense mostrar-ne el nom; en aquest cas va ser als pals situats a les cantonades (foto a sota), on no hi havia escrit el nom de la cervesa, però que s’identificaven clarament amb la marca perquè eren de color negre, la inscripció Six Nations era en lletres blanques i hi havia una arpa daurada, que és l’emblema més distintiu de la casa.
Conway in the corner! ?#TeamOfUs | #IREvWAL pic.twitter.com/YMsY9DMi71
— Irish Rugby (@IrishRugby) February 5, 2022