Els del Leinster no podran anar al Croker amb el DART

Els del Leinster no podran anar al Croker amb el DART Un comboi del DART a l'estació de Tara Street, Dublin 2 / Foto: Liffey

El dissabte quatre de maig, el Leinster s’enfrontarà al Northampton Saints anglès en una de les dues semifinals de la Copa d’Europa de Rugbi, que tindrà com a escenari el Croke Park, un estadi on, en principi, hom només pot jugar a esports gaèlics, però que en aquesta ocasió, gràcies al fet que la GAA votés a favor de llevar temporalment la Norma 42, que no permet de jugar res que no sigui futbol gaèlic, hurling o camogie, hom podrà veure coses com una pilota oval, assajos, avanços de la línia de tres quarts, cops de càstig, mols i placatges.

L’escenari habitual dels partits més importants del Leinster és l’Aviva Stadium, però com que enguany serà la seu de la final de l’Europa League, s’hi han de fer uns treballs de condicionament que han impedit que el Leinster hi pugui disputar el seu partit, obligant a traslladar-lo al Croker, un estadi que durant la construcció de l’Aviva -antigament conegut amb el nom mític de Lansdowne Road- ja va acollir partits de futbol i de rugbi, en què va destacar la victòria sonada del Quinze del Trèvol per 43 a 13 contra Anglaterra el 24 de febrer del 2007 en un partit del Sis Nacions.

Un dels avantatges de jugar al Croke Park en lloc de l’Aviva és la cabuda i és que el primer pot encabir 82.300 espectadors i el segon, 51.711, és a dir, una diferència de més de trenta mil, que no només suposa permetre a més gent de viure-ho en directe, sinó que també es fa més caixa, sobretot tenint en compte que les entrades van exhaurir-se només al cap d’unes hores d’haver-se posat a la venda.

De tota manera, la gentada que vagi al Croker provinent de la banda sud de Dublin i que tenia previst d’agafar el DART, el tren de rodalia, haurà de tenir un pla B perquè Iarnród Éireann ha anunciat que el dia del partit aprofitarà per a dur a terme millores a la infraestructura ferroviària, uns treballs que obligaran a tancar el tram entre les estacions de Grand Canal Dock i Bray, bàsicament, tota la meitat sud de la línia.

Òbviament, això no ha agradat gens als afeccionats afectats, que probablement seran desenes de milers i és que al sud de Dublin és on el rugbi és més popular, atès que aquest esport és vist com una mica elitista i practicat per les classes benestants, que viuen, en bona part, al sud.

Iarnród Éireann ho ha justificat assegurant que va planificar els treballs el desembre passat i que hi ha contractats operaris estrangers, amb hotel inclòs, cosa que faria que cancel·lar-ho sortís molt car. La companyia ferroviària també ha informat que tant el Luas com Dublin Bus reforçaran el seu servei amb una capacitat que hauria de copsar la demanda d’aquell dia.

Torna a dalt