Final de hurling: Up the Rebels, the Banner & the Barrier!

Final de hurling: Up the Rebels, the Banner & the Barrier! Peatge de l'M7 i l'M8 a Laois / Foto: David Dixon (geograph.ie)

El diumenge vint-i-u de juliol els equips de hurling de Cork i de Clare disputaran la final de l’All-Ireland al Croke Park de Dublin, un esdeveniment en què s’espera un ple absolut -82.300 persones- i que, òbviament, suposarà que milers de cotxes es desplacin cap a la capital en un període molt curt de temps; i a la tornada, la mateixa història, tots cap a casa, uns més feliços que els altres depenent de qui s’emporti la Liam McCarthy, que és el nom que rep la copa.

De fet, els afeccionats d’aquests dos equips ja van desplaçar-se fins al Croker el cap de setmana passat, durant les semifinals: dissabte, Clare va derrotar Kilkenny i diumenge, Cork va derrotar Limerick, impedint-los de revalidar el títol per cinquè any consecutiu. Per la seva banda, per als de Kilkenny -coneguts com The Cats-, continua l’espera després d’haver dominat el joc a principi de segle -del 2000 al 2015-, període durant el qual van guanyar onze títols, fins al punt que hom deia que a Kilkenny els nadons naixien amb un estic sota el braç.

Els dos partits van ser un gran esdeveniment, però el de diumenge va tenir un problema extraesportiu negatiu: les cues al peatge de les autopistes M7 i M8, situat a tocar de Port Laoise, que no podien copsar l’alt volum de trànsit i és que tant els afeccionats de Clare com els de Limerick havien de passar per allà. I el mateix passarà el vint-i-u de juliol, atès que més de la meitat del recorregut per als de Cork i per als de Clare és el mateix.

Així doncs, Tim Lombard, senador del Fine Gael, ha demanat que el dia de la final s’aixequin les barreres del peatge, a l’anada -de deu a dos quarts de tres- i a la tornada -de dos quarts de sis a dos quarts d’onze-, fet que facilitaria les coses als afeccionats, probablement ja força estressats i nerviosos per anar a la final, fent que tothom pugui arribar a l’hora; el partit comença a dos quarts de quatre. Lombard també addueix motius de seguretat i és que les barreres aixecades reduirien la congestió i el risc d’accidents.

Tanmateix, Transport Infrastructure Ireland, l’agència estatal encarregada de la xarxa viària i que regula els peatges, ja ha dit que no hi haurà cap mesura de gràcia i que tots els afeccionats de Cork i de Clare que passin pel peatge hauran de pagar, això sí, podran desfogar-se amb els seus crits de guerra Up the Rebels i Up the Banner, respectivament... O Up the Barrier! Aquest peatge el gestiona l’empresa Celtic Roads Group (Portlaoise) Ltd en una concessió de trenta anys que acaba el 2037.

Foto original

 

Torna a dalt