Irlanda acaba el Sis Nacions amb victòria contra Escòcia

Partit dur el disputat aquesta tarda a l'Aviva Stadium en la darrera jornada del Sis Nacions amb victòria treballada d'Irlanda per 35 a 25 davant d'Escòcia; el resultat, segona victòria consecutiva, arregla una mica la participació del Quinze del Trèvol al torneig després d'un fluix inici, amb un empat i dues derrotes, acabant tercera per darrera d'Anglaterra (guanyadora del Grand Slam) i Gal·les i per davant d'Escòcia, França i Itàlia.
Els primers minuts del partit han tingut un clar domini irlandès, amb una possessió per als verds de fins al 90% durant el primer quart, i bàsicament ha consistit en molt de joc al mig del camp, defenses molt fortes que impedien d'avançar metres i un intercanvi de cops de càstig entre Jonathan Sexton i Greig Laidlaw, amb més encert per a l'irlandès que no pas per a l'escocès. ´
Al minut 5, quan Sexton ha sumat tres punts en el primer cop de càstig (3-0) ha esdevingut el segon jugador més anotador del rugbi irlandès en partits internacionals, posant el seu compte personal als 562 punts, una xifra que encara queda molt lluny de la primera posició ocupada pel llegendari Ronan O'Gara, amb 1.083. Cinc minuts més tard Sexton ha errat un cop de càstig però els 565 punts han arribat al minut 12, també mitjançant un altre cop de càstig (6-0).
Al minut 15 també hi ha hagut canvi a la classificació d'anotadors escocesos amb el cop de càstig transformat per Laidlaw (6-3) que, amb 501 punts, passa a la tercera posició en la història del Quinze del Card. La resposta d'Irlanda ha arribat dos minuts més tard amb Sexton transformant un altre cop de càstig (9-3).
L'escocès Stuart Hogg, probablement encara molt animat per haver estat nomenat millor jugador del partit del cap de setmana passat contra França, ha superat fàcilment l'avançada defensa irlandesa i després de recórrer en solitari la meitat del camp ha plantat la pilota a la zona d’assaig (9-8). Amb la posterior conversió de Laidlaw els del card s'avançaven al marcador per primera vegada al partit (9-10).
Al minut 24 Escòcia ha quedat en inferioritat numèrica durant deu minuts arran de l'expulsió de John Barclay, que en més d'una ocasió ha aturat la pilota quan l'ha jugava Irlanda i que finalment ha acabat veient la targeta groga. En els minuts posteriors Escòcia ha comès aquesta infracció diverses vegades i l'àrbitre ha perdonat alguna altra targeta; això sí, ha alertat els escocesos que no en deixaria passar cap més.
El primer assaig d'Irlanda ha arribat al minut 27 de la mà de CJ Stander (14-10), tot i que ha tardat força temps en concedir-se perquè l'àrbitre ha demanat la intervenció del jutge de televisió a fi de determinar si en una jugada anterior hi havia hagut una obstrucció per part d'un jugador irlandès; tanmateix, les imatges no han pogut aclarir res, només la claredat de l'assaig d'Stander. Amb la posterior conversió de Sexton Irlanda ha aconseguit un avantatge de 6 punts (16-10).
Al minut 30, Keith Earls, el dia de la seva cinquantena participació com a internacional amb Irlanda, ha rebut un regal quan, després d'un xut cap a endavant de Sexton, dos defensors escocesos han xocat entre ells quan volien interceptar la pilota, que li ha caigut en safata a Earls; l'irlandès només ha hagut de recórrer uns metres lliure de marca fins a la línia d'assaig (21-10). Sexton ha fallat la conversió posterior.
Al darrer minut de la primera part Laidlaw ha transformat un cop de càstig i ha escurçat la diferència al marcador (21-13).
La segona part ha començat amb una Escòcia molt activa, tot el contrari de l'inici del partit, però al minut 45 un teva meva entre Jamie Heaslip i Jared Payne no ha acabat en assaig perquè ha estat interceptada per un defensor escocès a un metre de la línia. De tota manera, l'acció ha fet que els irlandesos hagin pogut iniciar la jugada següent a dos metres de la línia d'assaig i després que inicialment els escocesos hagin pogut aturar l'avanç en melée dels verds, Conor Murray ha trobat un forat i ha aconseguit l'assaig (26-13). Sexton ha transformat la conversió (28-13).
Al minut 55, Richie Gray, el fàcilment identificable jugador escocès, tant per la seva envergadura com pel seu característic cabell ros, ha aconseguit un assaig aprofitant que el gruix de la defensa irlandesa estava amuntegada a la seva banda esquerra defensant la línia d'assaig (28-18). L'atac escocès ha desplaçat el joc cap al centre i Gray ha passat tranquil·lament per sota dels pals, fet que ha permès Laidlaw de transformar la conversió sense problemes amb un xut de molt a prop i molt centrat (28-20).
L'escocès Alex Dunbar ha estat expulsat durant deu minuts al 66’ per una acció totalment innecessària sobre Sexton que li ha costat la targeta groga; Dunbar ha agafat Sexton i l'ha enlairat, amb l'irlandès picant de cap contra la gespa en la caiguda. La repetició de la jugada per televisió ho ha deixat ben clar i l'àrbitre li ha perdonat la vermella.
Al minut 68, Devin Toner, a qui molts ja consideren el substitut del recentment retirat Paul O'Connell, ha fet un assaig (33-20) molt celebrat pels seus companys, atès que és un jugador que fa molta feina bruta però que no sol aconseguir la glòria dels anotadors, i això sembla que no ha agradat gens als escocesos, que han començat una brega més típica d'una taverna que no pas d'un partit del Sis Nacions. Sexton ha transformat la conversió (35-20).
Hi ha hagut dues bregues més, entre el 75’ i el 76’, que han acabat amb targeta groga i 10 minuts d'expulsió, ja no ha tornat a entrar, per a Sexton. La inferioritat numèrica ha suposat un avantatge per a Escòcia que, un minut després, aprofitant una altra vegada que el gruix de la defensa irlandesa estava desplaçada cap a una banda, ha aconseguit un assaig de la mà de Dunbar (35-25), arribar i moldre puix que tot just acabava de tornar al camp després d'estar 10 minuts expulsat. El marcador no s'ha mogut més perquè Laidlaw ha fallat la conversió.
Així doncs, Irlanda acaba el torneig amb dues victòries, aconseguides en front dels rivals més fluixos, Itàlia i Escòcia, i ara tots els dubtes recauen en el futur de Joe Schmidt que, malgrat l'any de contracte que li queda, no se sap si continuarà o no i ho decidirà després de fer una gira per Sud-àfrica. Pel que fa als jugadors, enguany ha estat una temporada amb molts debutants i en alguns partits ha faltat experiència, sobretot contra Gal·les i França, quan es va perdre malgrat haver tingut un clar avantatge al marcador.
URL curta: bit.ly/1R7Yfel