Nike patina de mala manera amb el nom d'unes vambes

Nike patina de mala manera amb el nom d'unes vambes Les vambes "Black and Tan" de Nike / Foto: premierstore

Coincidint amb la celebració del dia de Saint Patrick, disset de març, la casa Nike ha fet el llançament de dos models de vambes a fi de celebrar aital efemèride. Un fa referència a la marca de cervesa Guinness i per aquest motiu el model s'anomena “The Guinness”; en principi, no ha generat cap problema perquè tot i portar el nom d'una beguda alcohòlica, es tracta d'una icona nacional que es pot veure i beure arreu.

Per on ha patinat Nike és amb l'altre model, anomenat Black and Tan (negre i marró), nom que descriu els colors de les vambes. En qualsevol país que no sigui Irlanda aquests dos colors junts no tenen cap doble significat ni generen cap polèmica, si no és que a algú no li agradi la combinació, però a l'illa maragda té una forta connotació política que recorda episodis molt violents de la Guerra d'Independència.

En aquest sentit, els Black and Tans eren un cos policial britànic format majoritàriament per veterans de la Primera Guerra Mundial que durant els anys 1920 i 1921 va tenir com a objectiu reprimir l'Exèrcit Republicà Irlandès (IRA). Però molt sovint van extralimitar-se en la seva funció i sempre han estat recordats pels seus atacs brutals contra la població civil, essent la seva cara més visible el lloctinent-general i cap de la policia, Sir Henry Hugh Tudor, més conegut com a Black Tudor.

Font: Irish Times

Torna a dalt