Ni parlar-ne de treure els vidres a Benestar Social

Ni parlar-ne de treure els vidres a Benestar Social Oficina de Benestar Social amb vidre de protecció a Kings Inns Street, Dublin 1 / Foto: Liffey

La idea del govern de treure els vidres de seguretat de les oficines de Benestar Social per tal d’incrementar el contacte amb els sol·licitants de subsidis i donar una imatge de proximitat no ha agradat gens als funcionaris del departament que són molt sovint víctimes de la gent que perd els estreps quan escolta la frase “your payment has been suspended” o quan li diuen que no compleix amb les condicions per a rebre un subsidi determinat. A més, la prova pilot es vol fer en oficines “calentes” o "disaster zone" com la de Tallaght (Dublin 24) i la de Kings Inns (Dublin 1).

Les històries d’incidents i amenaces dirigides als empleats són diverses:

- Un home que va escampar benzina per una oficina i va amenaçar amb encendre-la.

- La policia informant els treballadors sobre guerres entre bandes perquè els membres d’una o altra no coincideixin a la mateixa hora i hi hagi brega.

- Escopinades al vidre de protecció o llençament d’objectes.

- A un home que anava a l’oficina de Damastown (Dublin 15) li han prohibit l’entrada després que volgués rebentar una porta de seguretat i només es pot comunicar amb l’inspector de Benestar Social per escrit.

En algunes oficines del Regne Unit s’ha provat de fer el mateix però ara s’han tornat a instal·lar vidres de protecció perquè el model de “proximitat” no ha funcionat. En cas que Benestar Social tiri endavant la prova pilot alguns treballadors han amenaçat amb una vaga com a mesura de protesta i és que socialment està acceptat que hi hagi un vidre de protecció com ja passa als bancs o a les oficines de correus.

Font: Irish Independent   

Torna a dalt