Aprovat el darrer tràmit per a iniciar la construcció del Luas BXD

Després del vistiplau d’An Bord Pleanála, l’ens que gestiona els permisos urbanístics, només faltava aprovar la partida pressupostària de 370 milions d’euros que costarà construir la línia BXD del Luas i això és el que va fer ahir el govern irlandès. Així ho va fer saber el ministre de Transport, Leo Varadkar que, per fi, podrà realitzar un projecte de gran envergadura dels que hi havia fa uns anys i que van ser posposats per la crisi.
Els treballs preliminars començaran el proper mes de maig i el gruix de les obres de construcció, amb previsió de caos viari al centre de la capital inclòs, s’iniciarà el 2015; tanmateix ja fa uns mesos que s’està construint el pont per on un dels ramals del tramvia creuarà el Liffey a l’alçada de Marlborough Street (Dublin 1). La previsió de l’empresa semiestatal que s’encarrega de supervisar-ho tot, la Railway Procurement Agency, és d’acabar l’obra l’any 2017.
La BXD enllaçarà les dues línies existents i segons Varadkar, l’anterior govern ja hauria d’haver-la fet; de tota manera reconeix que és un privilegi ser el ministre que acabarà amb el problema de manca de connexió actual i que permetrà a Dublin de tenir una autèntica xarxa de transport públic integrat. A més, es crearan 800 llocs de treball temporals i 60 de permanents.
El recorregut anirà des de l’actual terminus a Saint Stephen’s Green (foto), baixarà per Dawson Street, després girarà cap a Nassau Street, passarà per davant del Trinity College, es bifurcarà per anar via O’Connell i Marlborough Street, farà cap al campus del DIT a Grangegorman i acabarà a l’estació del suburbà a Broombridge (al barri de Cabra, Dublin 7).
Font: Irish Times