Podrien multar els pacients que no es presentin a una cita

Podrien multar els pacients que no es presentin a una cita El ministre de Sanitat James Reilly / Foto: Wikipedia

James Reilly, el ministre de Sanitat, ha assegurat que s'hauria d’imposar una multa de com a mínim 20 euros a aquells pacients que no es presentin a la consulta del metge tot i tenir-hi hora. Segons Reilly, aquesta és una de les causes principals que provoquen que les llistes d’espera dels hospitals del Servei de Salut (HSE) arribin a les 385.462 persones, de les que 11.805 ja fa més de dos anys que esperen.

Com a exemple ha explicat que el passat mes de setembre 38.108 pacients no van presentar-se a la cita i és força habitual que el metge vagi cridant noms i allà no hi aparegui ningú, fins a 30 persones en algun cas extrem. Tanmateix i tenint en compte que hi ha gent que ha d’esperar més de 4 anys per tal de veure un metge, Reilly ha proposat que l’HSE enviï un missatge de text recordatori una setmana abans i el matí del dia de la cita.   

El departament ha dissenyat un pla que hauria d’anar reduint el màxim de setmanes d’espera a la meitat d’aquí a un any, a 26 setmanes d’aquí a dos anys i a 13 setmanes al novembre del 2015.

Font: Irish Independent

Torna a dalt