Punt final a 45 anys d’història del servei d'Aer Arann

Punt final a 45 anys d’història del servei d'Aer Arann L'avioneta d'Aer Arann a l'aeròdrom d'Inis Mór / Foto: Aer Arann Islands

Els habitants de les Illes Aran han començat a organitzar-se per tal d'intentar revertir la decisió del govern de posar punt final als 45 anys d'història de la connexió aèria d'Aer Arann Islands. El servei, considerat vital per a la supervivència dels “islanders”, es fa dues (Inis Meáin i Inis Oírr) i tres (Inis Mór) vegades al dia amb una avioneta que només tarda set minuts en volar a cada una de les tres illes des de l'aeroport de Connemara, situat a la població d'Inveran (Comtat de Galway).

Però a partir d'octubre i durant els propers quatre anys, després que el govern convoqués un concurs públic, el servei el gestionarà l'empresa Executive Helicopters que, a banda de no fer servir avionetes sinó helicòpters, no volarà des d'Inveran sinó que ho farà des de Galway. El subsidi estatal no passarà dels 900.000 euros anuals, xifra que representa una retallada del 30%, i es tem pels 40 llocs de treball d'Aer Arann Islands.

Aquesta decisió ha estat criticada en tots els sentits pels habitants de les illes: perquè el servei prestat per Aer Arann durant els darrers 45 anys està molt ben valorat pels usuaris, perquè els helicòpters no són aptes per a les difícils condicions meteorològiques habituals a la costa oest i perquè l'aeroport de Connemara és a només 8 km del port de Rossaveel, que s'utilitza per a connectar les illes via ferri essent utilitzat quan fa mal temps i l'avioneta no pot enlairar-se. En cas que l'helicòpter no pugui enlairar-se de Galway els passatgers hauran de fer 52 km fins a Rossaveel.

Font: RTÉ i Irish Times

URL curta: ves.cat/mftf

Foto original

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt