El museu de la Jameson competirà amb la Guinness
De fa molts anys la Guinness Storehouse, la fàbrica-museu que la icònica marca de cervesa negra té a James Street (Dublin 8), és la líder indiscutible en la classificació de visites i és, per a totes les guies turístiques, el lloc on s'ha d'anar obligatòriament si hom ve a fer turisme a la capital d'Irlanda; en aquest sentit el nombre de persones que visiten anualment l'Storehouse de Saint James's Gate ja arriba gairebé al milió i mig.
Tanmateix, en un futur proper li podria sortir un seriós competidor després que la conegudíssima marca de whiskey Jameson hagi anunciat una inversió d'onze milions a l'Old Jameson Distillery, el museu que des de mitjan anys noranta hi ha a l'antiga destil·leria que l'empresa tenia a Smithfield (Dublin 7), que hauria de servir per a redissenyar el lloc i fer-lo molt més atractiu; actualment les visites anuals no arriben a les 300.000.
Els treballs de remodelació començaran l'u de setembre i obligaran a tancar el museu durant uns set mesos, fins al març de l'any que ve. El disseny ha anat a càrrec de l'agència BRC Imagination Arts, la mateixa que va dissenyar la Guinness Storehouse i l'Amsterdam Heineken Experience, i permetrà als visitants de conèixer tot el procés d'elaboració així com de tastar el whiskey en els seus diversos estats de maduració.
El nou museu també hauria de servir per a reforçar encara més una marca ja molt consolidada a tot el món: el 65% de les vendes de whiskey irlandès és de Jameson, fet que representa un 8% del mercat mundial d'aquest beuratge.
Font: The Journal.ie
URL curta: bit.ly/2aXlNDQ