El pont Scherzer d'Spencer Dock tindrà companyia

El pont Scherzer d'Spencer Dock tindrà companyia El pont Scherzer d'Spencer Dock, Dublin 1 / Foto: Liffey

L'ajuntament de Dublin ha sol·licitat un permís urbanístic per a construir dues passarel·les, una d'ús exclusiu per a vianants i l'altra per a ciclistes, al North Wall Quay (Dublin 1), més concretament a la resclosa d'Spencer Dock on el Royal Canal arriba a la seva fi trobant-se amb el Liffey, entre el Centre de Convencions i el Samuel Beckett Bridge. El pont actual, de tipus Scherzer, té uns afegits als laterals però al de la banda més propera al Liffey només hi poden passar dues persones alhora si es posen de cantó.

El nom d'aquesta modalitat de pont prové del seu inventor, William Scherzer, i el d'Spencer Dock fou construït l'any 1912; la seva entrada en servei fou tota una revolució per als vaixells dedicats al tràfic de mercaderies gràcies a un motor elèctric que el llevava, o més aviat "rodava", en només quatre minuts, suposant un gran estalvi de temps quan havia de passar un vaixell i és que el pont que hi havia abans, que funcionava amb tecnologia “manual”, tardava vint-i-tres minuts a llevar-se.

De fet, el benefici que va representar el Scherzer va ser tan gran que l'any 1932 se'n va construir un altre d'igual a la resclosa de George's Dock, a la mateixa ruta del port però més a prop del centre. Amb tot, a causa de la seva història i disseny, ambdós ponts estan inclosos al registre d'estructures protegides, per la qual cosa, qualsevol modificació que s'hi vulgui fer ha de ser aprovada abans per l'autoritat urbanística.

Pel que fa a les dues noves passarel·les, cada una tindrà una longitud de dotze metres i es construiran entre el pont actual i el riu. La passarel·la per a vianants quedarà a la banda més propera al pont actual i la de ciclistes quedarà a la banda del riu; en el segon cas, permetent la continuïtat en línia recta del carril bici que ara queda tallat. Les estructures es construiran en una factoria i posteriorment s'instal·laran a Spencer Dock amb una grua.

Font: The Journal.ie

Imatge del pont acabat, el setembre del 2020 / Liffey

Torna a dalt