Estudien un servei de 24 hores entre l’aeroport i el centre

Estudien un servei de 24 hores entre l’aeroport i el centre Parada de l'Airlink a Heuston Station, Dublin 8 / Foto: Liffey

El transport públic a Dublin ha millorat força durant els darrers anys però, així i tot, continua tenint mancances si es compara amb altres capitals europees; en aquest sentit, un dels punts més negres és el servei nocturn que, de fet, és inexistent a excepció de les nits de divendres i de dissabte. Abans també n’hi havia la resta de nits però a principi del 2009, les retallades arran de la crisi econòmica van provocar la supressió del servei, que no s’ha restablert tot i la bonança econòmica actual.

De tota manera, aquesta manca de transport públic nocturn podria acabar-se si tira endavant el pla de la National Transport Authority (NTA) d’implementar un servei d’autobús de 24 hores. La primera línia seria la que connectés l’aeroport de Dublin amb el centre de la ciutat, una vella reclamació, tant de treballadors del torn del vespre com de passatgers dels darrers vols, i és que els últims autobusos urbans, tant el 16 com el 41, passen per l’aeroport al voltant de la mitjanit, obligant-los a agafar un taxi. També hi ha l’Airlink, el darrer dels quals surt a les 0h30, però va directe al centre sense parades intermèdies. 

A banda de l’aeroport, també es crearien línies d’autobús amb servei de 24 hores als principals corredors viaris de la ciutat, cosa que seria possible gràcies a la privatització de 23 línies, ara operades per la britànica Go-Ahead, que ha deixat més vehicles i conductors de Dublin Bus disponibles per a ampliar el servei en altres zones o horaris.

Per ara, a la República només hi ha un autobús públic amb servei de 24 hores: el que des de fa una setmana connecta Ballincollig i Carrigaline, passant per Cork. Que sigui a Cork ha fet saltar el diputat del Fine Gael per Dublin, Noel Rock, que ha demanat a l’NTA que prioritzi l’autobús de 24 hores entre l’aeroport de Dublin i el centre, atès que l’any passat es van superar els trenta milions de passatgers, una xifra que faria que el servei tingués molt de sentit, més que no pas la línia de Cork.

Font: The Journal.ie

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt