1.300 daltònics a la cruïlla del Luas a Blackhall Place

1.300 daltònics a la cruïlla del Luas a Blackhall Place Un comboi del Luas a la cruïlla entre Blackhall Place i Benburb Street / Foto: Liffey

Ara fa divuit mesos va començar una prova pilot amb la instal·lació de càmeres a la cruïlla entre Benburb Street i Blackhall Place (Dublin 7) a fi de controlar el comportament dels automobilistes, sobretot amb relació als llums del semàfor, i és que el fet que el Luas circuli per Benburb Street i les cantonades dibuixin angles de 90 graus, és a dir, que no es veu el trànsit del carrer perpendicular [Blackhall Place] fins que no s’ha entrat a la confluència, fa que la intersecció sigui un lloc amb un risc de col·lisió força elevat.

A més, aquesta cruïlla té l’agreujant que Blackhall Place comença a fer pendent un cop passades les vies del tramvia, per la qual cosa n'hi ha que van a una velocitat excessiva, tant perquè baixen una mica embalats o perquè agafen embranzida a fi de salvar la pujada, i si es posa vermell, encara acceleren més.  

Això queda clarament demostrat a les dades recollides a partir de les imatges enregistrades al llarg d’aquest any i mig, que revelen que hi ha molt de daltònic entre els conductors que passen per la cruïlla perquè es van detectar més de 1.300 casos en què s’havia passat amb el semàfor en vermell; d’aquestes infraccions n’hi va haver 737 en què es va iniciar un procediment legal i al final es van emetre 624 multes, de les quals se n’han pagat 440.  

Pel que fa a la diferència entre infraccions detectades i procediments legals endegats, el ministre de Justícia, Charlie Flanagan, ha explicat que els infractors que han quedat impunes són majoritàriament ciclistes, a qui és molt difícil d’identificar, o automobilistes amb una matrícula que no era identificable a les imatges de les càmeres de seguretat.

Tanmateix, tot i l’alt nombre d’infraccions, de moment la Garda ha assegurat que no té constància que hi hagi cap projecte d’estendre el sistema de càmeres de seguretat cap a altres punts negres del traçat del tramvia, sobretot a la línia vermella que, a diferència de la verda, comparteix bona part del seu recorregut amb el trànsit privat.  

Font: The Journal.ie

Torna a dalt