Iarnród Éireann cerca entre 60 i 80 vagons de segona mà

Iarnród Éireann cerca entre 60 i 80 vagons de segona mà Un comboi del DART a la dublinesa Connolly Station / Foto: Liffey

L’augment de la demanda derivat de la bonança econòmica ha fet que l’actual flota de trens d’Iarnród Éireann no tingui la capacitat suficient per a copsar el flux de passatgers que fan ús del servei, sobretot en hora punta, quan els combois van plens a vessar. En aquest sentit, l’any passat la companyia ferroviària va transportar uns 47 milions de passatgers i per a enguany se n’esperen uns 50 milions.

Així doncs, Iarnród Éireann s’ha vist obligada a recórrer al mercat d’ocasió ferroviari, una mica a la desesperada, a fi d’intentar alleujar el problema. Segons els documents de la National Transport Authority (NTA) on hi ha els termes i les condicions per a les empreses interessades, la companyia vol tenir entre seixanta i vuitanta vagons d’aquí a un any, el febrer del 2020.

Entre les especificacions hi ha que han de poder formar combois d’entre tres i quatre vagons, amb una cabina de conductor a cada punta. Evidentment, amb tanta pressa, Iarnród Éireann accepta que els vagons siguin de segona mà i és que el sistema de comanda i construcció d’aquesta mena de material requereix el seu temps. El contracte podria ser de compra o també de lloguer per a un període mínim de set anys, prorrogable segons les necessitats un cop passat aquest temps.

De tota manera, una font coneixedora de la indústria del ferrocarril ha assegurat que no serà gens fàcil de trobar un venedor a causa de l’ample de via irlandès, que amb els seus 1600mm només podria rebre vagons de segona mà de països com el Brasil o Austràlia. Una altra opció seria de rebre trens d’algun altre lloc i modificar-los, però això elevaria massa el cost, tant per l’aspecte mecànic com per la certificació de seguretat, a banda d’endarrerir la seva entrada en servei.

D’altra banda, Iarnród Éireann ha fet una comanda de 41 vagons InterCity, amb un cost de cent milions d’euros i que haurien d’entrar en servei l’any 2021. Després també hi ha una partida pressupostària destinada a comprar 300 vagons, que s’emmarca en el Pla Nacional de Desenvolupament, però de moment no s’ha concretat res.

Font: The Irish Times

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt