Go-Ahead ja opera totes les línies que li van assignar

Go-Ahead ja opera totes les línies que li van assignar Els autobusos blaus de Go Ahead / Foto: Go Ahead via Twitter

Ahir el matí, les línies d’autobús 18, 76 i 76a, que fins ara anaven a càrrec de l’empresa pública Dublin Bus, van ser transferides a Go-Ahead, la companyia britànica que va guanyar el concurs per a operar 23 línies, una xifra que suposa que ara un 10% de la xarxa d’autobús dublinesa és en mans privades. L’alliberament de vehicles i conductors de Dublin Bus ha permès a la companyia d’augmentar el servei en altres línies i com que no hi ha hagut pèrdua de llocs de treball, la privatització no ha generat cap conflicte laboral destacable.

Així doncs, l’entrada en escena de Go-Ahead ha posat punt final a l’històric monopoli de Dublin Bus, tota una institució de la ciutat amb els seus icònics double deckers (vehicles de dos pisos), que durava des de l’inici del servei d’autobús a la capital irlandesa l’any 1944 com a CIÉ, el conglomerat del transport estatal, i des del 1987 com a Dublin Bus, fruit de la divisió de CIÉ entre diverses empreses públiques en funció del mètode de transport: Iarnród Éireann (o Irish Rail) per al tren, Bus Éireann per a l’autobús interurbà i Dublin Bus per a l’autobús urbà de la capital i rodalia.

La implantació de Go-Ahead s’ha fet de manera esglaonada des de final de l’estiu, més concretament el nou de setembre, quan va entrar en servei el 175. De tota manera, la majoria de línies circulen per la perifèria i és per això que els autobusos de Go-Ahead, que són de color blau i que es diferencien fàcilment dels de Dublin Bus, que són grocs, no han estat gaire visibles per a la majoria de commuters que es mouen pel centre.

Amb tot, l’única cosa que canvia entre una companyia i l’altra és el color; en aquest sentit, les tarifes són les mateixes i es paga amb les mateixes targetes, inclosa la Leap Card, el títol multitransport més utilitzat a la xarxa de transport públic de Dublin i que és més barat que pagar en metàl·lic.

D’altra banda, ahir al matí també va entrar en servei la línia 155, de nova creació i operada per Dublin Bus, que respon al desig d’IKEA, que havia demanat més autobusos i horaris més amplis, sobretot al matí, a fi que els seus treballadors del primer torn poguessin anar a la feina amb autobús. El 155 va de l’estació de tren de Bray (Comtat de Wicklow) fins a l’IKEA de Ballymun (Dublin 9), passant pel centre de Dublin.

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt