Internet acaba amb l’històric Tinder catòlic de Knock

Internet acaba amb l’històric Tinder catòlic de Knock La basílica de Knock, Comtat de Mayo / Foto: Sinéad Mallee via Wikipedia

L’any 1979, la cançó Video Killed the Radio Star va arribar al número 1 de les llistes, fent tremolar les estrelles de la ràdio de llavors puix que el hit dels britànics The Buggles els augurava un futur molt negre; a més, el clip va ser el primer a ser emès per l’MTV, potser amb la intenció de rematar la feina. Tanmateix, els locutors de ràdio han sobreviscut i paradoxalment, en una època en què la música s’escolta més que no pas es mira, els vídeos cada vegada semblen més una relíquia del passat.

Una història semblant però amb un final molt diferent és la d’internet i les xarxes socials amb el Knock Marriage Introductions, antigament conegut com a Knock Marriage Bureau, una agència matrimonial catòlica que des del 1968 ha estat aparellant gent, més concretament i segons el seu web, 960 parelles, principalment al nord-oest d’Irlanda, tot i que el servei s’oferia a tota l’illa.

El fet de tenir la seu a Knock (Comtat de Mayo), un indret molt rural i tradicional i lloc de peregrinació -l’any 1879 a alguns habitants de la zona se’ls va aparèixer la Verge Maria, Sant Josep, Sant Joan Evangelista i Jesucrist- a l’estil de Fàtima o Lorda, tenia una gran influència en les preguntes incloses a l’exhaustiu qüestionari que havien d’emplenar els candidats. En aquest sentit, es demanava coses com el grau de religiositat o les dimensions de la granja.

Evidentment, també es demanava una foto feta durant els darrers dotze mesos que, a fi de basar l’intent d’aparellament en coses que no fossin el físic, no s’enviava a l’altra part. I com qualsevol servei d’aquestes característiques, s’havia de passar per caixa: 200 euros per una subscripció anual, que s’havia de renovar en cas que en dotze mesos no hi hagués hagut sort.

El servei va engegar l’any 1968 de la mà del capellà Michael Kane, que va veure que l’emigració massiva cap a les ciutats o cap a l’estranger a la recerca d’oportunitats i la manca de mètodes de comunicació com els que hi ha avui causaven estralls en la vida social de la Irlanda rural. Així doncs, el Knock Marriage Bureau va fer d’intermediari entre persones que, si no hagués estat per l’agència matrimonial catòlica, no s’haurien conegut mai i que valoraven que aquesta iniciativa oferís un servei molt personalitzat, seriós i segur, que els generava confiança.

Nogensmenys, l’ús massiu de tota mena de webs i aplicacions per a trobar algú amb qui compartir un bon moment, uns anys o la resta de la vida ha fet que el servei del Knock Marriage Introductions hagi quedat totalment obsolet, amb un declivi de clientela que el fan econòmicament insostenible i que han obligat l’Església Catòlica, que tampoc té unes finances gaire pròsperes, a injectar-hi diners a fi de cobrir el dèficit, uns diners que haurien hagut d’anar a satisfer les necessitats de les parròquies.

Foto original

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt