“Heuston, tenim un problema” a partir de l'any 2024
Shane Ross, ministre de Transport, ha anunciat que el seu departament invertirà 135 milions d’euros en la construcció d’un Centre Nacional de Control Ferroviari a Heuston Station (Dublin 8), que tindrà la funció de gestionar qualsevol problema que puguin tenir els trens així com de dissenyar els futurs plans d’expansió d’aquest mitjà de transport, amb menció especial per al DART Expansion Programme, que hauria de dur el tren de rodalia dublinès a llocs on ara no arriba.
El projecte de centre de control serà implementat per Iarnród Éireann, l’empresa estatal de ferrocarril, que ja té la seva seu corporativa a Heuston Station, amb la supervisió de la National Transport Authority (NTA). Pel que fa al finançament, els fons sortiran del Project Ireland 2040, el programa de desenvolupament d’infraestructures a llarg termini que també inclou altres grans projectes com Metrolink, la línia de metro que l’any 2027 hauria d’unir el centre de Dublin amb el nord del comtat, amb parada a l’aeroport.
Durant la presentació del projecte, Anne Graham, directora general de l’NTA, va explicar que el centre de control de Heuston serà una peça clau del Pla d’Acció Climàtica a l’hora de reduir l’emissió de gasos contaminants i que intentarà oferir una alternativa de transport públic als qui ara van amb cotxe. A més, aprofitant l’ambient de centre de control, també s’ha proposat que n’hi hagi un altre de la Garda que controli el trànsit, primer de Dublin i posteriorment de tota la República.
Amb tot, l’objectiu és que el centre de control sigui operatiu l’any 2024 i que substitueixi el que actualment hi ha a Connolly Station (Dublin 1), que amb relació a capacitat i sistemes tecnològics frega l’obsolescència; de tota manera, un cop enllestit el centre de Heuston, Connolly funcionarà com a reforç. Es preveu que els treballs de construcció comencin abans de final d’any.
Font: Irish Independent