Entra en servei el primer Citadis 402 allargat 11 metres
Quan el desembre del 2017 va engegar el Luas Cross City, és a dir, la continuació de la línia verda que es creua amb la vermella i arriba fins a Broombridge, es va veure clarament que l’augment d’usuaris generat per l’efecte xarxa requeriria molta més capacitat i és que, en hora punta en direcció cap al centre, a partir de certes estacions els combois semblaven llaunes de sardines i molts passatgers no podien pujar-hi.
De tota manera, el problema es va alleujar una mica quan el febrer del 2018 van començar a entrar en servei els nous combois del model Citadis 502, el més llarg de la francesa Alstom, que amb els seus 55 metres van augmentar la capacitat de la línia. En total se’n van incorporar set, de manera esglaonada, de febrer a maig, i després de superar uns problemes tècnics inicials amb l’alternador que van afectar els dos primers tramvies entregats, la cosa va anar sobre rodes.
I ara, en espera de l’arribada d’una nova comanda feta a Alstom de vuit Citadis 502 addicionals, també s’allargaran alguns dels tramvies existents, més concretament els del model Citadis 402, 26 en total, que passaran de tenir 43,6 metres a 54,7, és a dir, que s’hi afegiran 11,1 metres i s’augmentarà la capacitat màxima per comboi un 28%, de 319 passatgers a 408. Ahir va entrar en servei el primer i s’espera que la resta de tramvies allargats estaran tots en servei a final de l’any vinent.
D’altra banda, no és la primera vegada que s’allarguen els tramvies de Dublin perquè l’any 2007 a tots els combois de la línia vermella se’ls va afegir dues seccions de cinc metres cada una, les dues on no hi ha portes, perquè ben aviat es va veure que els de tres seccions, que van inaugurar la línia l’any 2004 no podien fer front a la demanda en hora punta.