Els bombers demanen que els truquin abans de gravar

Els bombers demanen que els truquin abans de gravar Els bombers de Dublin en acció / Foto: Liffey

El fet que amb la tecnologia disponible actualment gairebé tothom tingui un telèfon mòbil amb càmera i un compte a les diverses xarxes socials suposa un greu problema en algunes ocasions, perquè en cas que un incident requereixi trucar als serveis d’emergència, n’hi ha que pensen més a tenir el seu moment de glòria, sobretot a Twitter o a Facebook, que no pas a pitjar el 112 o el 999.

En aquest sentit, Ger Ryan, membre del cos de bombers de Cork, va explicar ahir al programa televisiu Virgin Media News que, de fa uns anys, hi ha una tendència malaltissa a gravar i posteriorment penjar imatges d’incidents a les xarxes socials, una prioritat que passa per damunt de trucar-los. Segons Ryan, el Centre de Control Regional de Munster rep menys trucades de les que hauria de rebre pel nombre d’incidents que es produeixen a la zona.

Un altre motiu pel qual se sospita que es reben menys trucades és que tothom creu que ja ha trucat algú altre, amb l’agreujant que això afecta la percepció que tenen els bombers d’un incident i és que si rebessin moltes trucades alertant del mateix incident, seria un senyal evident de la gravetat de la situació; per contra, si només truca una persona, sembla que allà no passi res.

Així doncs, Ryan fa una crida a trucar els serveis d’emergència primer i després, qui vulgui, que gravi. Segons el bomber corkià, el factor temps és molt important i en alguns casos arribar cinc minuts abans -o després- pot suposar una diferència molt notable. Ryan va acabar recordant els dos números de telèfon d’emergència, el 112 i el 999, que són gratuïts.

Font: Irish Examiner

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt