L'antiga Broadstone Station reneix de les seves cendres

Després d’haver-hi fet una inversió de 15,2 milions d’euros, ahir Dublin Bus va estrenar el taller mecànic situat a l’antiga estació de tren de Broadstone (Dublin 7), just al costat d’una de les vuit cotxeres que la companyia d’autobusos té repartides per la ciutat. El flamant nou taller, que té una capacitat per a cent vint vehicles i que dóna feina a tres-centes persones, és equipat amb totes les modernitats tecnològiques del moment i se centrarà, principalment, en els autobusos menys contaminants, com els elèctrics o els híbrids, que cada vegada són més nombrosos a la flota de Dublin Bus.
L’estació de Broadstone, d’estil neoegipci, va ser construïda per la Midland Great Western Railway en plena febre del ferrocarril a tot Europa, obrint el juny del 1847; amb tot, com també va passar en molts altres països arran de la proliferació del transport per carretera i de la manca de rendibilitat a causa dels alts costos de manteniment, l’estació va tancar per als trens de passatgers a principi del 1947 i per als de mercaderies l’abril del 1961.
Llavors va començar un període d’abandó en què l’edifici i l’entorn van patir un fort deteriorament, sense que cap de les idees proposades per a donar-li un nou ús, reeixís; no va ser fins a l’abril del 2007 que li van sortir uns pretendents amb plans de fer-la renéixer de les seves cendres: Iarnród Éireann, que hi volia dur una nova línia de tren de passatgers a partir del 2010, i la Railway Procurement Agency (ara Transport Infrastructure Ireland), que hi volia dur una extensió del tramvia aprofitant l’espai de l’antiga línia de tren.
La disputa la va resoldre l’any següent el llavors ministre de Transport, Noel Dempsey, que va donar preferència al tramvia i el Luas es va plantar davant de l’estació el desembre del 2017, un cop va entrar en funcionament el Luas Cross City, un projecte que va satisfer la històrica demanda d’unir les dues línies existents i alhora va posar punt final a un llarg període de temps en què Broadstone no tenia cap vincle amb el ferrocarril -lleuger, en aquest cas-, la seva raó de ser.
Following our €15M restoration investment, Broadstone Depot has been developed into a modern fleet maintenance facility for Dublin. Check out the story here. #ThisIsBroadstone #PublicTransport #Investment #Sustainability https://t.co/N85OwzHUe3 pic.twitter.com/IJtwoFuIPb
— dublinbusnews (@dublinbusnews) March 3, 2021