Ryanair apropa els Països Catalans al centre de Belfast

Ryanair apropa els Països Catalans al centre de Belfast Entrada a l'aeroport George Best / Foto: Belfast City Airport via FB

Tot i la forta incertesa que encara hi ha amb relació a la possibilitat de no poder fer vacances a l’estranger l’estiu vinent, veient el bon ritme de vaccinació al Nord -unes 600.000 persones ja han rebut la dosi-, els sempre optimistes gestors de Ryanair van anunciar ahir vuit noves rutes des del Belfast City Airport, a tocar del centre de la ciutat i també conegut com a George Best en honor al mític futbolista nord-irlandès.

Òbviament, després d’un període tan gris i ensopit com és el d’una llarguíssima pandèmia amb diversos confinaments, de ben segur que els nord-irlandesos voldran esbargir-se en qualsevol lloc que inclogui els ingredients de sol, calor, platja o piscina i cervesa barata, i és per això que l’oncle O’Leary, sempre atent a les necessitats de la gent, els ho servirà en safata entre el juny o el juliol i fins a l’octubre.

En aquest sentit, llevat de Milà-Bèrgam (2 vols a la setmana), les altres destinacions inclouen allò que cerca la gent i cinc són als Països Catalans: Alacant (7v/s), Barcelona (5v/s), Eivissa (2v/s), Palma (7v/s) i València (2v/s). Les dues restants són Faro (7v/s), a l’Algarve, i Màlaga (7v/s), a la Costa del Sol, on hi ha una àmplia colònia irlandesa... no sempre al costat correcte de la llei, fet pel qual n’hi ha que l'han rebatejada com a Costa del Crime (delicte).

A més, l’anunci de les noves rutes suposa alhora el retorn de la companyia irlandesa al Belfast City Airport, on havia establert una base l’any 2007 amb 800.000 passatgers anuals, però que va acabar abandonant després que els gestors de l’aeroport no ampliessin la pista i és que amb només 1.829 metres de longitud, no és gaire apta per a avions com els Boeing 737 que componen la flota de Ryanair.

De fet, bona part dels vols des del George Best són cap a destinacions de la Gran Bretanya i amb avions petits operats per companyies regionals, un segment de mercat molt exposat a les turbulències del sector, com ja es va veure el març de l’any passat quan Flybe, que operava el 80% dels vols de l’aeroport, va fer fallida; tanmateix, el buit va ser emplenat ben de pressa per altres companyies, com l’escocesa Loganair o Aer Lingus Regional. Durant el prepandèmic 2019 va comptabilitzar gairebé 2,5 milions de passatgers.

Pel que fa a l’altre aeroport de la capital nord-irlandesa, el Belfast International, una de les seves dues pistes fa 2.780 metres, una longitud que permet d’operar amb gairebé tota mena d’avions comercials, però té un desavantatge: és a uns vint-i-un quilòmetres de la ciutat. L’operador és Vinci Airports i l’any 2018 va tenir una mica més de sis milions d’usuaris.

Foto original

Torna a dalt