Els dublinesos volen un Phoenix Park amb menys trànsit

Els dublinesos volen un Phoenix Park amb menys trànsit Entrada al Phoenix Park per Parkgate Street / Foto: Liffey

Entre el 29 de gener i el 12 de març passats, l’Oficina de Treballs Públics (OPW), l’ens que s’encarrega de la gestió del patrimoni natural i arquitectònic de la República, va tenir obert un procés de consulta per a determinar el futur del dublinès Phoenix Park, l’espai verd dins d’una zona urbana amb més superfície d’Europa i que entre altres particularitats té un ramat de més de cinc-cents cérvols, la residència del president de la República -l’Áras an Uachtaráin (Casa del President)- i la de l’ambaixador nord-americà.

Un altre ús del parc és el del trànsit rodat, sobretot d’automobilistes que volen evitar de passar per vies més urbanes i que circulen per Chesterfield Avenue, totalment recta i que amb una longitud d’1,77 quilòmetres uneix Castleknock i Parkgate Street; de tota manera, amb les restriccions de la pandèmia, l’OPW va tancar diverses portes d’accés i ara volia saber si el parc podria convertir-se en una zona lliure de cotxes o si més no, amb menys de trànsit.

El procés de consulta va rebre 2.294 contribucions i un 85% dels participants va assegurar que eren usuaris del parc, amb un 59% anant-hi cada dia o diverses vegades a la setmana. El 72% va donar suport a una reducció del trànsit, una mesura que només afectaria el 8% dels qui van dir-hi la seva, que van afirmar que fan servir el parc per a desplaçar-se.

Tenint en compte que la zona és un lloc d'esbarjo per a fer esport i passejar, no és gens estrany que un 83% digués que volia un desenvolupament sostenible del parc, amb més infraestructures per a bicicletes, caminants i corredors. Amb tot, s’ha de fer durant les hores de llum, perquè l’enllumenat hi és ben escàs i fa uns mesos l’OPW va respondre negativament a la demanda de posar més fanals adduint que això provocaria una contaminació lumínica innecessària que podria afectar l’ecosistema del parc. 

D’altra banda, pel Phoenix Park no hi passa cap línia d’autobús, llevat del bus turístic, i un 77% va demanar més transport públic a fi de poder arribar a les atraccions turístiques de la zona. En aquest sentit, s’ha previst una prova pilot amb un autobús que aniria de Heuston Station fins a Broombridge Station i que tindria ús exclusiu a la Cabra Gate, que seria l’única porta tancada al trànsit privat; per contra, la resta de portes d’entrada, algunes de les quals van ser tancades durant els períodes de confinament, han estat reobertes.

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt