Ryanair deixa de volar des dels tres aeroports del Nord

El passat mes de març, Ryanair va anunciar vuit noves rutes des del Belfast City Airport, també conegut com a George Best i a tocar del centre de la ciutat, en el que tothom va considerar una aposta de la companyia per la capital nord-irlandesa, on en aquell moment hi havia menys restriccions pel virus; de tota manera, ni mig any després, la companyia ha anunciat que plega veles -o ales- i no volarà des de cap dels tres aeroports comercials del Nord: el George Best, el Belfast International i el Derry City.
Així doncs, un cop acabi la temporada alta, Ryanair abandonarà totalment el Nord, fet que ha provocat una forta decepció entre els gestors dels aeroports que, com tot el sector de l’aviació, continuen patint de valent els efectes de la pandèmia i és que si bé s’han aixecat les restriccions i ha augmentat el nombre de passatgers, encara s’és molt lluny de les xifres de fa dos anys. D’altra banda, com ja s’esperaven la mala nova, ja s’havien establert negociacions amb altres companyies que poguessin estar interessades a emplenar el buit de Ryanair.
Per la seva banda, la companyia aèria ha justificat la seva decisió adduint que la negativa del govern britànic a reduir les taxes aeroportuàries i la manca d’incentius públics per a recuperar-se de la crisi pandèmica no els ha deixat cap més opció. En aquest sentit, Ryanair traslladarà els avions amb base al Nord cap a altres aeroports on els costos siguin més baixos.
Aquest és el darrer episodi de la turbulenta saga aèria nord-irlandesa, que es compon de tres aeroports molt exposats als riscos del segment aeri regional puix que bona part dels vols són operats per companyies petites que, massa sovint, són víctimes de la volatilitat del mercat i no tenen cap grup al darrere que els presti suport en cas de manca de liquiditat, com han estat els casos recents d’Stobart Air -el passat mes de juny- i de Flybe -el març del 2020-.