Nous retards als projectes estrella de transport públic
Els canvis de terminis en la construcció i entrada en servei de diversos projectes estrella de transport públic ja ha esdevingut un clàssic que de tant en tant omple la premsa de dates i cost de les obres que esmenen allò que s’havia anunciat en l’entrega anterior, essent el canvi més habitual, un endarreriment d’uns quants anys, un augment substancial del cost previst i l’aparició, desaparició i reaparició de projectes.
I ahir, amb la darrera entrega de canvis publicada a l’esbós de la National Transport Authority (NTA) per al Gran Dublin per al període 2022-2042, les dues estrelles van ser Metrolink i DART Underground, que ja fa dècades que apareixen a tots els plans estratègics, però que no acaben d’engegar mai, a vegades per una crisi econòmica i d’altres perquè el govern decideix de prioritzar altres projectes no tan faraònics.
En el cas de Metrolink, una línia de metro que hauria d’unir Charlemont -al sud de Saint Stephen’s Green- amb Swords -nord de Dublin-, passant per l’aeroport, es preveu un endarreriment en l’entrada en servei de, pel cap baix, cinc anys, passant del 2027 al 2032, i el cost puja fins als 10.000 milions d’euros, uns 6.500 milions més que abans; pel que fa al DART Underground, que hauria d’unir Heuston Station amb Connolly Station, per ara ha quedat fora i no se n’hauria de parlar fins al 2042.
Un altre projecte que patirà un retard és el Luas Finglas, que preveia de dur el tramvia fins a aquest barri del nord-oest de la capital l’any 2028, però que sembla que no hi arribarà fins al 2031. D’altra banda, la construcció de línies cap a Poolbeg, Lucan i Bray no començarà fins després del 2031. I per a més endavant, a partir del 2042, en funció del creixement urbà de Dublin, podria començar la construcció de noves línies o ramals de les actuals cap a zones com Balgriffin, Blanchardstown, Clondalkin, Clongriffin, Kimmage, Knocklyon, Sandyford i Tyrellstown.
Podeu trobar més informació AQUÍ.