Incivilitat molt repartida entre els mitjans de transport

Incivilitat molt repartida entre els mitjans de transport Advertència als vàndals a Heuston Station, Dublin 8 / Foto: Liffey

Durant les darreres setmanes hi ha hagut un encès debat sobre la necessitat de crear un cos de policia dedicat exclusivament a patrullar pels diversos mitjans de transport públic i és que les dades sobre denúncies fetes pels usuaris revelen que els actes d’incivilitat han anat en augment respecte als anys anteriors tot i les restriccions de capacitat arran de la pandèmia, que en alguns períodes només ha deixat disponibles el 25% dels seients; a més, el problema és generalitzat i afecta tant el servei d’autobús, com el de tramvia i el de tren.

En aquest sentit, segons les xifres facilitades per Iarnród Éireann, d’ençà del gener els usuaris de la xarxa ferroviària han fet servir el servei de missatges d’alerta, que permet d’avisar la companyia de tota mena de problemes que tinguin lloc als trens o a les estacions, en setanta-una ocasions, essent el nombre més alt d’alertes (27) per temes de consum de begudes alcohòliques, tabac o drogues; en segona posició (22) hi ha els joves fent el vàndal i causant molèsties, en tercera (9) assetjaments i en quarta (5) les agressions verbals. Òbviament, el DART, el tren de rodalia dublinès és, amb cinquanta, el servei que acumula més alertes.

Pel que fa a l’autobús, l’any passat hi va haver quaranta-tres denúncies per danys als vehicles i enguany ja se n’han rebut vuitanta; els atacs més habituals són els de joves avorrits a la recerca de gresca, sobretot en zones desertes de barris allunyats del centre, que aprofiten que no hi ha testimonis per a llençar pedres contra les altes parets laterals dels double deckers, fent que, en alguna ocasió, Dublin Bus hagi decidit d’escurçar la ruta, una mesura que sol ser temporal fins que la pressió dels usuaris afectats fa recapacitar la companyia.

I el Luas tampoc se’n salva i un report publicat per Transport Infrastructure Ireland, l’agència estatal propietària del tramvia, tot i que l’operativa va a càrrec de l’empresa Transdev, revela que un 34% de les dones que van participar en una enquesta sobre el tema van assegurar que la sensació d’inseguretat les havia empès a no agafar el Luas. De fet, alguns trams de la línia vermella tenen tanta mala reputació que fa que sigui coneguda popularment com a Sioux Line.

Font: Irish Independent

Torna a dalt