Crítiques al Luas pels horaris del dia de Sant Patrici

Crítiques al Luas pels horaris del dia de Sant Patrici Tramvia i autobusos a O'Connell Street, Dublin 1 / Foto: Liffey

Dijous vinent és Sant Patrici i a diferència dels dos anys anteriors, en què la pandèmia va obligar els organitzadors a cancel·lar tots els actes, es preveu que centenars de milers de persones es desplacin fins al centre de Dublin a fi de presenciar la tradicional desfilada, que és l’acte més multitudinari que es fa a la ciutat i també el de més color, o més aviat monocolor, perquè el verd domina totalment el paisatge amb un ampli ventall de parafernàlia irlandesa en què destaca el barret de Leprechaun.

I si centenars de milers de persones van al centre, necessitaran algun mitjà de transport que, en principi, hauria de ser públic, perquè bona part de les vies d’accés a la zona es blocaran al trànsit privat unes hores abans de l’inici de la desfilada. Nogensmenys, el Luas ha anunciat que tant el dia de Sant Patrici com l’endemà, que enguany i per primera vegada també és festiu, l’horari serà l’habitual d’un diumenge, tot i que amb un reforç a l’hora punta, amb un tramvia cada sis minuts a la línia vermella i cada set a la verda. La resta del dia n’hi haurà un cada deu minuts o cada quinze al final del servei.

Òbviament, la combinació d’alta demanda i baixa freqüència no és gaire atractiva i és per això que ja ha generat algunes crítiques, com és el cas de Neale Richmond, diputat del Fine Gael, que ha demanat a Transdev, l’operador privat del tramvia dublinès, que repensi de manera urgent l’horari i assumeixi la seva responsabilitat amb la gent de la ciutat.

Richmond assegura entendre que se suspengui parcialment el servei durant la desfilada, que té alguns trams que segueixen el recorregut del Luas -com O'Connell Street-, però que després de dos anys d’absència desenes de milers de dublinesos i turistes aniran en massa al centre, amb l’agreujant que l’ús de la màscara ja no és obligatori i convertir els combois en autèntiques llaunes de sardines podria ser ridícul i alhora perillós. A més, el darrer tramvia sortirà a les onze del vespre, per la qual cosa hi haurà molts revellers que veuran limitades les seves opcions de tornar a casa.

Per la seva banda, una portaveu de Transdev ha rebutjat els comentaris de Richmond assegurant que d’ençà de l’entrada en servei del tramvia l’any 2004, per Sant Patrici sempre s’ha aplicat el mateix horari, és a dir, el d’un diumenge, però amb combois addicionals a fi d’acomodar el pic de demanda en unes hores concretes del dia.

Font: The Irish Times

Torna a dalt