Capel serà el carrer per a vianants més llarg de Dublin

Capel serà el carrer per a vianants més llarg de Dublin El tram de Capel Street tallat permanentment / Foto: Liffey

El ple municipal de Dublin va votar ahir a favor que Capel Street esdevingui d’ús exclusiu per a vianants i ciclistes de manera permanent, fet que li atorgarà el títol de carrer sense cotxes més llarg de la capital, fins i tot superant les dues vies lliures de trànsit més conegudes de la ciutat alhora que eixos comercials: Grafton al sud i Henry al nord. La decisió s’ha pres després que al voltant del 90% dels qui van dir la seva en el procés de consulta endegat ara fa unes setmanes pel Comú, s’hi mostressin favorables.

ACTUALITZACIÓ 05/05/2022: el Comú informa que Capel Street serà d’ús exclusiu per a vianants a partir del divendres vint de maig.

El canvi radical que patirà Capel Street, que és on vivien les famílies més benestants de Dublin a mitjan segle XIX i que ara és un poti-poti amb tota mena d’establiments, no serà totalment nou i és que l’estiu passat -juntament amb Parliament Street-, a fi de revifar la molt castigada economia local, sobretot pubs i restaurants, ja s’hi va dur a terme una prova pilot en què durant els vespres de cap de setmana -de divendres a diumenge- no podien circular els cotxes.

A més, també es van suprimir algunes places d’aparcament, que van ser ocupades per terrasses dels locals de restauració, cosa que els va permetre de minimitzar el risc de contagi gràcies al fet de tenir bona part de la clientela asseguda a l’aire lliure. I el tram entre Parnell Street i Ryder’s Row, és a dir, la part superior del carrer, s’ha anat encara una mica més lluny perquè ha romàs d’ús exclusiu per a vianants d’ençà de l’estiu (foto).

Així doncs, d’aquí a unes setmanes, al tram entre Strand Street Great (on hi ha el Pantibar) i Ryder’s Row s’hi prohibirà el trànsit de vehicles, llevat dels transportistes, que disposaran de cinc hores -de sis a onze del matí- per a càrrega i descàrrega de mercaderies, tot i que per als repartidors que no arribin a temps, també es permetrà de fer aquesta feina durant tot el dia des dels carrers adjacents. D’altra banda, hi haurà un punt per on es podrà creuar el carrer, més concretament a la cruïlla amb Abbey Street Upper, que és per on circula el Luas.

Tanmateix, tot i el suport que la mesura ha tingut durant el període de consulta entre els ciutadans, no tothom hi està satisfet i entre els qui més han mostrat el seu desacord hi ha alguns comerciants del carrer, que accepten que es talli el trànsit al vespre, que és quan hi ha més ambient, però no durant la resta del dia, atès que les terrasses exteriors de bars i restaurants són habitualment buides, per la qual cosa no té gaire sentit de posar tot l’espai a disposició exclusiva dels vianants.

 

Torna a dalt