Dublin Airport, Aer Lingus, Ryanair... l’aerotrio irlandès

Quan semblava que finalment l’aeroport de Dublin havia tornat a la normalitat després de mesos sent trending topic a Twitter arran de les llargues cues que es formaven als controls de seguretat, fruit de la manca de personal, aquest cap de setmana Dublin Airport ha tornat a copsar l’atenció a la xarxa i als mitjans. El motiu? Un problema al sistema informàtic d’Aer Lingus que dissabte va obligar la companyia del trèvol a cancel·lar cinquanta-dos vols amb sortida o arribada a la capital irlandesa.
La descripció de la incidència va ser força irònica tenint en compte que va afectar una companyia que es dedica a connectar desenes de ciutats travessant núvols; en aquest sentit, un portaveu d’Aer Lingus va explicar que l’origen de tot plegat havia estat un problema de connectivitat al sistema situat en un núvol operat per un proveïdor del Regne Unit. L’incident també va afectar altres empreses, però per la seva activitat i visibilitat, l’afectació a Aer Lingus fou la que més repercussió va tenir a les xarxes.
Òbviament, les escenes de caos que es van generar a l’aeroport de Dublin i l’allau de crítiques i reclamacions per part dels afectats van fer que la companyia demanés disculpes i assegurés que treballava amb tots els mitjans possibles per a resoldre la situació, acomodant els passatgers en els vols posteriors en cas que hi hagués seients lliures o reemborsant els diners. En principi, el problema tècnic va resoldre’s el mateix dissabte, però per l’efecte ressaca, els efectes de les cancel·lacions van afectar alguns vols de diumenge al matí.
I com no podia de ser de cap altra manera en una trifulga del sector aeri irlandès, Ryanair hi va voler ficar cullerada entrant en escena abillada de germaneta de la caritat per als afectats tot oferint-los bitllets a una tarifa plana de salvament de cent euros, que podien comprar al mateix lloc dels fets -l’aeroport de Dublin- així com a Cork i a Shannon. A més, en una acció marca de la casa, Ryanair va acarnissar-se en el tema mostrant una comparativa d’imatges entre la Terminal 1, que és la que fa servir Ryanair i on es veia normalitat absoluta, i la 2, on es veia el caos provocat per l’incident informàtic d’Aer Lingus.
Meanwhile in @DublinAirport...
— Ryanair (@Ryanair) September 10, 2022
Ryanair T1 v Aer Lingus T2 pic.twitter.com/jAWNTZizkX