Menys Fittipaldis amb el radar de llarga distància de l’M7

Menys Fittipaldis amb el radar de llarga distància de l’M7 Un Fittipaldi enxampat per la Garda / Foto: Garda Traffic (Twitter)

Amb les dades de la Garda a la mà, sembla que el radar de llarga distància que calcula la velocitat mitjana dels vehicles que circulen entre les sortides 26 (Nenagh West) i 27 (Birdhill) a l’M7 al seu pas pel comtat de Tipperary ha tingut un efecte dissuasiu perquè el nombre d’infractors diaris, és a dir, que els agrada pitjar en excés l’accelerador, s’ha reduït gairebé a la meitat si hom compara els tres primers mesos de funcionament del radar amb ara, passant dels quaranta-set als vint-i-quatre. El límit de velocitat en aquest tram és de 120 km/h i l’import de la multa és de 160 euros.

Pel que fa a les xifres globals, d’ençà del passat 25 d’abril, que és quan les autoritats de trànsit van engegar el radar de manera oficial i punitiva després d’haver fet el pertinent període de prova, fins al 13 de desembre, la Garda va imposar 5.691 multes, havent-hi una tendència més alta a fer el Fittipaldi entre els que circulaven cap a l’est -cap a Dublin-, amb 3.009 infraccions, que no pas els que ho feien cap a l’oest -cap a Limerick-, amb 2.682. Amb tot i afortunadament per a la seguretat del gros dels usuaris de la via, sembla que el 99% dels automobilistes circula a una velocitat per sota del límit.

La diferència entre el radar de Tipperary i els altres és que calcula la velocitat mitjana en un tram molt més llarg que d’habitud, en aquest cas, uns quinze quilòmetres, per la qual cosa, allò de frenar al darrer moment no serveix de res i el clatellot de 160 euros i els tres punts al carnet de conduir són inevitables. En el cas de la multa, si hom no paga en un termini de vint-i-vuit dies, l’import augmenta fins als 240 euros, i si el retard ultrapassa els cinquanta-sis dies, la cosa ja arriba al jutjat, on hom pot perdre cinc punts i haver de pagar fins a mil euros.

D’altra banda, aquest mateix sistema també funciona al Dublin Tunnel, que uneix el port de la ciutat amb l’autopista M1 -la de Belfast- i on en el passat també n’hi havia molts que -potser perquè eren claustrofòbics- anaven massa de pressa. Les xifres: del primer de gener del 2022 fins al 13 de desembre (347 dies) hi va haver una mitjana de 7,7 infractors diaris, amb un total de 2,662 infraccions durant aquest període. I aquí, sembla que els que van cap a la zona urbana de Dublin, es a dir, cap al sud, feien més tard que no pas els que en sortien, perquè els números van ser de 1.805 i 857, respectivament.

Font: The Irish Times

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt