El Phoenix Park tindrà bus, però no integrat a la xarxa

El Phoenix Park tindrà bus, però no integrat a la xarxa Autobús passant de llarg del Phoenix Park / Foto: Liffey

El Phoenix Park de Dublin és la zona verda urbana més extensa d’Europa, però, curiosament no hi passa cap autobús, llevat dels turístics, que recorren la llarguíssima i rectilínia Chesterfield Avenue amunt i avall, enllaçant punts d’atracció turística com l’Áras an Uachtaráin -la Casa del President-, el zoo o la zona on hi ha centenars de cérvols.  

De tota manera, en el marc del nou pla estratègic per al parc, l’Oficina de Treballs Públics (OPW) ha inclòs una línia d’autobús amb inici i arribada a Heuston Station i que farà parada als punts d’interès turístic del parc. S’espera que el nou servei permeti als dublinesos amb problemes de mobilitat de gaudir del Phoenix Park, atès que, actualment, els qui no tenen cotxe o no saben anar amb bicicleta, ho tenen força difícil.  

D’altra banda, també s’ha fet una crida a fer-hi passar línies de la xarxa de Dublin Bus després que el març de l’any passat se suspengués -abans de començar- una prova pilot d’una línia que havia d’unir l’estació de Heuston amb la de Broombridge, que són dos nusos ferroviaris de certa importància, sobretot la primera, perquè tenen tren i tramvia. 

Els autobusos de la nova línia havien de sortir del parc per la Cabra Gate, situada al nord i que permet accedir a la Blackhorse Avenue, però no s’havia tingut en compte que no hi ha prou espai per a fer-hi passar un double decker; així doncs, l’entrada en servei de la línia va posposar-se, generant una forta decepció a l’OPW, l’ens que gestiona el parc, que va demanar a la National Transport Authority (NTA) que hi trobés una solució tan aviat com fos possible, tot i que, per ara, no s’ha concretat res. 

En aquest sentit, l’OPW ja va explicar llavors que no era la seva feina conduir ni posar autobusos i que volien que aquest servei tirés endavant després de tota la inversió -tant en temps com en diners- feta a l’hora de dissenyar una ruta pel parc, recordant que les portes d’accés eren una estructura protegida i que no es podien tocar, per la qual cosa, l’OPW va assegurar que l’NTA hauria de posar els recursos econòmics necessaris per a proveir la línia amb vehicles aptes, és a dir, que poguessin passar per la porta sense haver de modificar-la.   

Així doncs, arran d’aquest imprevist, la Cabra Gate ha romàs oberta, tot i que havia de tancar-se al trànsit privat a partir de l’entrada en funcionament del servei i ser d’ús exclusiu per a autobusos de la nova línia, una mesura emmarcada en el nou plantejament de gestió del trànsit d’aquest parc urbà, que opera amb un sistema de circulació de sentit únic i un límit de velocitat de 30 km/h. 

Font addicional: Newstalk 

Torna a dalt