Ràtzia de la Garda contra les hordes de Fittipaldis

Ràtzia de la Garda contra les hordes de Fittipaldis Control de la Garda a Ringsend, Dublin 4 / Foto: Liffey (arxiu)

Les 127 víctimes mortals que hi ha hagut a la xarxa de carreteres d’ençà del primer de gener, 23 més que durant el mateix període de l’any passat, i el fet que una cinquena part hagin estat durant el mes d’agost ha obligat la Garda a mirar de posar una mica d’ordre, sobretot amb relació a la velocitat, que sembla que és una de les causes principals de sinistralitat.

Així doncs, ahir es va muntar un operatiu de control de velocitat en nombrosos punts del territori en el marc de l’enèsim Slow Down Day i el resultat va confirmar els pitjors presagis; en aquest sentit, segons va informar la Garda, durant les primeres cinc hores es van controlar 37.916 vehicles i n’hi va haver 127 que ultrapassaven el límit de velocitat permès. I cap a les deu del vespre, ja n'eren 310, d'un total de 142.796 controls.

ACTUALITZACIÓ: al final de les 24 hores de l'Slow Down Day, 865 automobilistes han estat enxampats ultrapassant el límit de velocitat. Cada un d'ells rebrà una multa de cent seixanta euros i se'ls imputarà tres punts de penalització al carnet.

En principi, en termes relatius aquest nombre pot semblar baix, però, òbviament, no deixen de ser un perill per a la resta d’automobilistes. Entre els Fittipaldis més destacats del dia n’hi va haver un que anava a 161 km/h en una zona amb un límit de 100 km/h i un altre que anava a 121 km/h en una zona de vuitanta.

D’altra banda, amb l’alt nombre d’accidents de les darreres setmanes s’ha reobert el debat sobre com es podria fer canviar d'actitud els qui els agrada pitjar en excés l’accelerador i alhora reduir la sinistralitat; les opinions són dispars: un augment en el nombre dels punts de carnet imputats per excés de velocitat, més presència policial a fi que els infractors circulin més lents, més educació viària, millorar el traçat d’alguns punts negres de la xarxa o reduir els límits de velocitat.

 

Torna a dalt