Risc de perdre la feina a causa dels autobusos fantasma

A banda d’esperar durant una bona estona a la parada que arribi l’autobús i que, de sobte, n’apareguin tres de cop, un altre clàssic de Dublin Bus és allò que es coneix com a autobús fantasma, és a dir, l’autobús que apareix a l’horari d’aquella línia i al panell de la parada que indica el temps que falta perquè arribi, però que quan manquen tres o quatre minuts, desapareix sense cap mena d’explicació i deixant els usuaris amb un pam de nas després d’haver passat uns quants minuts mirant el panell veient com el temps d’arribada anava baixant, això sí, a vegades, allargant els minuts.
Normalment és un fet puntual causat per qüestions logístiques, però en alguns casos sembla que ja és una pràctica institucionalitzada. Això és el que ha denunciat Louise O’Reilly, diputada del Sinn Féin al districte electoral de Dublin Fingal, que ha rebut unes quantes queixes sobre autobusos fantasma. Segons la diputada republicana, les línies 33 i 33X són les més afectades pel fenomen paranormal i més concretament, la 33A del divendres a les 14h17.
Així doncs, la desaparició d’autobusos obliga molts commuters a agafar el cotxe, tant per anar a la feina com per dur els fills a l’escola, fet que encara congestiona més la xarxa de carreteres, sobretot la M1, que és el punt d’entrada principal per als qui venen del nord. De tota manera, els que no tenen cotxe, no tenen cap més alternativa que esperar l’autobús següent i això fa que molts arribin tard al lloc on hagin d’anar.
De fet, segons O’Reilly, ja hi ha hagut alguns afectats que, després d’arribar tard a la feina uns quants dies, han rebut una notificació de l’empresa on treballen advertint-los que si tornen a fer tard, seran acomiadats. Un altre problema denunciat per O’Reilly és que diumenge no hi ha gaires serveis, sobretot a primera hora, cosa que no és gens convenient per als qui treballen a l’aeroport, que fan torns que, molt sovint, inclouen el cap de setmana.
Per la seva banda, el govern, de la mà de Josepha Madigan, ha assegurat que el projecte BusConnects dotarà Dublin amb diverses opcions de transport públic sostenible, accessible i fiable, tot i reconèixer que la seva implementació s’ha retardat una mica a causa de diversos factors, com la pandèmia, la manca de conductors i la lentitud a l’hora de gestionar sol·licituds de permisos per part d’An Bord Pleanála, el regulador urbanístic.
Font addicional: The Irish Times
#Dáil Topical Issue 2: Deputy Louise O'Reilly TD @loreillysf - To the Minister for Transport: To discuss the need for improved public transport to meet the growing needs of the population of north County Dublin. https://t.co/lSugg5NLjy #SeeForYourself pic.twitter.com/aiH4lNuG4s
— Houses of the Oireachtas - Tithe an Oireachtais (@OireachtasNews) September 27, 2023