Autopista d'avions, gairebé un milió de vols a l'espai aeri

Autopista d'avions, gairebé un milió de vols a l'espai aeri La torre de control de l'aeroport de Dublin / Foto: Liffey

El fet que el gros dels vols transatlàntics entre Europa i l’Amèrica del Nord sobrevolin Irlanda provoca que els controladors aeris de l’illa siguin una peça clau en el bon funcionament del trànsit d’avions i és que, enguany, entre els que han aterrat o s’han enlairat dels aeroports de la República i els que només han sobrevolat el territori, el nombre total de vols gestionats per AirNav de gener a setembre ja s’enfila fins als 908.649, és a dir, un 15% més que durant els mateixos mesos de l’any anterior.

Les xifres de vols il·lustren perfectament el retorn a la normalitat després de la pandèmia i de la prohibició de viatjar amb avió si no és que fos estrictament necessari, període durant el qual es van viure alguns moments de calma total a l’espai aeri irlandès quan als webs que mostren el trànsit d’avions en temps real, com Flightradar24, es veia un cel totalment net; o als mateixos aeroports, que presentaven un aspecte fantasmagòric, sobretot Shannon i Cork. Parlant d’aeroports irlandesos, durant els primers nou mesos d’enguany, Dublin va gestionar 184.128 vols, Cork 31.007 i Shannon 22.092.

D’altra banda, d’ençà del passat trenta d’abril, l’ens públic encarregat de gestionar el trànsit aeri és AirNav, el Servei Irlandès de Navegació Aèria, que va crear-se mitjançant una separació de l’Irish Aviation Authority, que encara manté la responsabilitat en matèria de seguretat i regulació aèries.

Segons Peter Kearney, director general de l’ens i que en el passat havia estat controlador aeri i pilot, el gairebé un milió de vols que han fet servir l’espai aeri hauran fet la seva contribució a l’economia irlandesa en forma de llocs de treball i negocis, per la qual cosa, AirNav té un repte a l’hora de dur la seguretat aèria a un altre nivell d’una manera eficient i sostenible. En aquest sentit, això requerirà més personal i l’ens ja ha anunciat que té l’objectiu de formar 240 controladors aeris durant els deu anys vinents.  

 

Torna a dalt