Engega l'N2, una línia orbital del projecte BusConnects

Engega l'N2, una línia orbital del projecte BusConnects La plànol de la nova ruta N2 / Foto: NTA

De sempre, Dublin Bus ha operat un sistema de rutes radial, és a dir, dels afores cap al centre, per la qual cosa, els usuaris que vulguin anar de perifèria a perifèria han de passar pel centre, allargant el temps de trajecte i el cost, atès que abans de la introducció de la tarifa de dos euros durant noranta minuts, cada vegada que hom agafava un autobús, un tren o un tramvia havia de tornar a pagar, llevat que tingués un passi setmanal, mensual o anual.

De tota manera, en el marc del BusConnects, un ambiciós projecte que té l’objectiu de canviar radicalment el sistema operacional de Dublin Bus, no només la seva radialitat sinó també la xarxa de rutes, diumenge va engegar la línia orbital N2, que uneix les estacions de tren de Heuston -a l’oest-, Broombridge -al nord-oest i on acaba la línia verda del Luas- i Clontarf -a l’est- sense passar pel centre, connectant els barris residencials d’Stoneybatter, Cabra, Glasnevin, Drumcondra i Marino.

S’espera que la nova línia tingui un ampli ventall d’usuaris i és que passa a prop de més de vint centres d’ensenyament primari i secundari, diversos campus universitaris, hubs de transport ferroviari, polígons industrials i llocs d’interès cultural, com les Collins Barracks, el Cementiri de Glasnevin o el Casino de Marino, que no és un lloc on hom juga al pòquer o a la ruleta russa, sinó que és un casalot d’estil renaixentista italià.

D’altra banda, el servei d’aquesta nova línia anirà a càrrec de Go-Ahead Ireland, una companyia privada que ja opera altres línies d’autobús que formen part de la xarxa pública i que fa uns anys va trencar el monopoli històric de Dublin Bus. La freqüència de pas serà d’entre vint i trenta minuts, amb autobusos addicionals durant les hores punta.

L’entrada en servei de l’N2 és un pas més en la implementació del BusConnects, que s'ha endarrerit respecte a la previsió inicial arran de les objeccions de diversos col·lectius, com veïns, comerciants i lobbies de tota mena, que el veuen com una amenaça per al seu estil de vida i que, en alguns casos, han obligat la National Transport Authority a canviar de plans i fer-se enrere, com amb la tala d’arbres o la compra parcial de jardins a fi d’eixamplar carrers i encabir-hi un carril bus.

 

Torna a dalt